דיגיטל וטק

אפל בצרות: זו הסיבה שמאות מעובדי החברה פותחים בשביתה

מאות מעובדי אפל באוסטרליה מתכוננים לשביתה לקראת חג המולד כדי לדרוש תנאי עבודה ושכר טובים יותר, מהלך שעשוי לפגוע במכירות ובשירותים של יצרנית האייפון במדינה לקראת החג, שידוע כחזק ביותר מבחינת המכירות
מערכת ice | 
אייפון (צילום unsplash)
מאות מעובדי אפל באוסטרליה מתכוננים לשביתה לקראת חג המולד כדי לדרוש תנאי עבודה ושכר טובים יותר, מהלך שעשוי לפגוע במכירות ובשירותים של יצרנית האייפון במדינה לקראת החג.
השביתה אמורה להתקיים 48 שעות וישתתפו בה כ-200 מתוך כ-4,000 עובדי אפל באוסטרליה. השביתה מגיעה על רקע התמודדות החברה עם שיבושים רבים בעקבות אי השקט של עובדים במפעל האייפון הראשי שלה בסין. חברים באיגוד עובדי הקמעונאות והמזון המהיר של אוסטרליה (RAFFWU) מבקשים מאפל רשימות קבועות, שעות עבודה ידועות מראש, חופשים בסופי השבוע של יומיים רצופים ועליית שכר שנתית.
"שביתת חג המולד הזו היא דרך עבור החברים שלנו לקחת את זמנם עם המשפחה והחברים בזמן שההנהלה ממשיכה לסרב לתת לעובדים את הזכויות המינימליות הבסיסיות ביותר", אמר מזכיר ה-RAFFWU, ג'וש קולינאן, לרויטרס, והוסיף כי ההנהלה תקבל הודעה ביום שני הקרוב על הכוונה לשבות.
יום לפני ערב חג המולד ובערב חג המולד עצמו נשברים שיאים במכירת אייפונים חדשים מדי שנה, כל שמדובר בתזמון בעיתי מאוד מבחינת החברה. הפעולה תהיה כלל ארצית אך תהיה בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בשני חנויות קמעונאיות בבריסביין, ואחת בכל אחת באדלייד ובניוקאסל שבהן ל-RAFFWU יש הכי הרבה חברים. דובר אפל סירב להגיב על המשא ומתן אך אמר שהחברה "גאה לתגמל את חברי הצוות המוערכים שלנו באוסטרליה בפיצוי חזק והטבות יוצאות דופן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה