דיגיטל וטק

מאסק השתגע? החזיר לטוויטר את המעריץ הגדול של היטלר

בסוף השבוע חזר לטוויטר אנדרו אנגלין – גזען לבן שייסד תנועה ניאו-נאצית בארה"ב ואף הקים אתר בהשראת "דר שטירמר". תוך דקות הוא נחסם שוב – אך חזר לאחר מספר שעות והרגיע: אציית לחוקים, אם איחסם זה יהיה רק בגלל ששונאים אותי
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
קרוב ל-13,000 חשבונות חסומים בטוויטר הוחזרו לחיים על ידי אילון מאסק מאז השתלטותו על הרשת החברתית, כך לפי הערכות שמפרסם המפתח טראוויס בראון (אם כי החישוב שלו ככל הנראה לא ממש קשור למציאות) – אבל בסוף השבוע הזה בוטלה חסימתו של אחד החשבונות השנויים במחלוקת ביותר בתולדות הרשת החברתית והאינטרנט בכלל, כל זאת כמובן על רקע סערת קניה ווסט והתבטאויותיו האנטישמיות.
ביום שישי נעור לחיים חשבונו של אנדרו אנגלין, ניאו-נאצי מוצהר שמסתובב באופן קבוע עם שרוול הנושא צלב קרס על ידו ומנהל אתר בשם הדיילי סטורמר – תרגום מילולי של "דר שטירמר", עיתון התעמולה של המפלגה הנאצית בגרמניה של לפני כמעט מאה שנים. אנגלין נחסם מטוויטר ב-2013 בשל התבטאויות אנטישמיות, מיזוגניות וגזעניות קשות ביותר, ועידוד של מעשים אלימים נגד יהודים, שחורים ונשים באופן סדרתי.
בציוצים הראשונים שלו הכריז אנגלין: "מנסה למצוא את החברים שלי. איבדתי אותם ב-2013. מחקתי את כל הדברים הישנים שהיו בחשבון הזה. אציית בהקפדה למה-שלא-יהיו החוקים כאן. אם איחסם, זה לא (יהיה) בגלל משהוא שאמרתי, זה (יהיה) בגלל שזה אני".
 
לאחר מכן הוא הביע תמיכה בקניה ווסט, שנחסם מטוויטר ממש באותה שעה בפעם השנייה תוך שבועות ספורים לאחר שתמך בהיטלר ואיים על משפחת נתניהו בראיון קיצוני במיוחד למגיש הרדיו הקיצוני בפני עצמו אלכס ג'ונס: "לומר שאתה אוהב את היטלר זה אפילו לא ביג דיל. לאף אחד לא איכפת. הבן אדם מת לפני 80 שנה".
 
תוך זמן קצר נחסם חשבונו של אנגלין ל-11 שעות ו-42 דקות מסיבה לא ברורה – ככל הנראה (כך לפחות טען אנגלין באתר שלו) בשל קמפיין המוני לדיווחים שקריים על איומים לכאורה מצידו. לאחר פרק הזמן הזה הוא הוחזר, והבהיר כי מעתה והלאה הוא מתוון להיות "הכי פוליטיקלי קורקט בעולם".
שיבתו של אנגלין לטוויטר ככל הנראה אינה החלטה ישירה של מאסק – כלומר, הוא לא החליט שאנגלין אינו מסוכן, אלא סתם החזיר אותו כאחד מרשימה ארוכה של חשבונות שנחסמו ולפי התיעוד של טוויטר לא הפרו במפורש אף חוק. עם זאת, במקרה של אנגלין הדבר מוטל בספק, שכן הוא ניהל קמפיינים גזעניים מפורשים בטוויטר, ואחר כך באתר שלו. ב-2019 הוא אף חויב לשלם 14 מיליון דולר ליהודייה ממונטנה לאחר שפרסם את פרטיהם האישיים של בני משפחתה כדי לעודד אחרים לאיים עליהם לאחר ששידלו לדבריו את אימו של האנטישמי ריצ'ארד ספנסר (שגם הוא הוחזר בסוף השבוע לטוויטר) למכור את ביתה בשכונתם, ו-775 מיליון דולר לסטדנטית שחורה שפרסם את פרטיה כדי לעודד לבנים גזענים לפגוע בה. הוא גם הביע תמיכה במקרים רבים של פגיעה ביהודים, שחורים ונשים במסגרת אירועים אלימים שונים בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה