דיגיטל וטק

גוגל תוקפת את אפל - על ידי "הענשת" משתמשי אייפון

ענקית שירותי הרשת מנצלת את הדומיננטיות שלה בשוק הסמארטפונים כדי לעצבן את משתמשי אייפון ולהסית אותם נגד אפל, בתקווה שיפעילו עליה לחץ לעבוד בשיתוף פעולה עם גוגל
יאיר מור | 
גוגל, אפל (צילום freepik)
בסוף השבוע הודיעה גוגל על בשורה משמעותית למי שעדיין משתמש באפליקציית ה-SMS, שהופך אותה לדומה למדי לוואטסאפ - אך מצד שני רמזה כי היא מנצלת את השינוי למתקפה כוללת נגד אפל.
השינוי באפליקציית Messages - המשולבת במכשירי אנדרואיד כאפליקציית ברירת המחדל להודעות SMS - מבוסס על שילוב פרוטוקול RCS המודרני במקביל לפרוטוקול ה-SMS משנות ה-90. הפרוטוקול החדש יותר מבוסס על האינטרנט במקום על תשתית הסלולר הבסיסית יותר, ומאפשר הודעות עשירות (ומכאן שמו - Rich Communications Service), כגון תמונות, סרטונים, ולא פחות חשוב - תגובה להודעות על ידי אימוג'י בנוסח ה"ריאקשנס" המוכרות מוואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם. יכולות נוספות כוללות צ'טים קבוצתיים, סימון הודעות כאהובות ואף תזכורות למענה להודעות מסוימות מאוחר יותר. במלים אחרות, השינוי הופך את אפליקציית ה-SMS למתחרה לכל דבר בוואטסאפ.
אך גוגל לא מכוונת כאן רק נגד מטא, אלא גם - ובעיקר - נגד אפל. זאת משום שאפל, בניגוד לפייסבוק, היא יצרנית סלולר ענקית (השנייה בגודלה בעולם, אחרי סמסונג), שאפליקציית ההודעות המובנית במכשיריה לא מתכוונת לאמץ את פורוטוקול RCS - ואף מתבססת על מתחרה קנייני שלו, פרוטוקול iMessage, שמפלה בין הודעות שנשלחות בין אייפונים לכאלו שנשלחות אל ומאת אנשי קשר בעלי מכשירי אנדרואיד. כחלק מכך, הודעות מהסוג האחרון מופיעות בצבע כחול (או אפור כהה בגרסה הכהה), לעומת הודעות איימסג' המופיעות בירוק זוהר, ואפשרויות התגובה והמולטימדיה אינן מאפשרות תקשורת עם משתמשי אנדרואיד כלל.
לכן, באפליקציה החדשה של גוגל, אם משתמש אנדרואיד הגיב להודעה של חבר אייפוניסט עם אימוג'י, החבר לא יקבל אימוג'י - אלא הודעת טקסט ארוכה עם התיאור שלו. הכוונה, לפי העיתון ביזנס אינסיידר, היא בבירור לעצבן משתמשי אייפון כדי שיתלוננו לאפל על רמת הסירבול של הודעות שמתארות "אימוג'י של לחיצת יד עם יד אחת בצבע עור חום בהיר ויש שנייה בצבע עור צהוב-סימסון". בדיוק כפי שכאשר משתמש אייפון לוחץ על כפתור הלב על הודעה של חבר עם אנדרואיד החבר מקבל הודעת טקסט "[שם] אהב את ההודעה שלך" במקום פשוט לב.
שתי החברות לא הגיבו לדיווח בביזנס אינסיידר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה