דיגיטל וטק

הסוד הגדול של מסנג'ר: כך תעצבו את ההודעות

רוצים לשלוח במסנג'ר של פייסבוק הודעות שלא נראות כמו עוד טקסט רגיל ומשעמם, או לעצב הודעות ארוכות כך שיהיה קל יותר למצוא בהן קטעים חשובים? הנה כל הדרכים לעשות זאת
יאיר מור | 
פייסבוק ומסנג'ר (צילום unsplash)
מסנג'ר של מטא (פייסבוק לשעבר) היא אפליקציית התקשורת השנייה בעולם במספר המשתמשים הפעילים, וגם בישראל יש לא מעט שרואים בה כלי לתקשורת עם חברים, ובעיקר מכרים רחוקים יחסית וקרובי משפחה מרוחקים, שפחות בא לנו לדבר איתם בוואטסאפ. הבעיה היא שכל ההודעות שאנחנו שולחים ומקבלים נראות זהות. האם אפשר לגרום להודעות מסוימות – או קטעים מתוכן – לבלוט?
התשובה לכך אמורה להיות מובנת מאליה, ולא ברור איך זה שלא כולם יודעים ומשתמשים בזה: בדיוק כמו בעת כתיבת מסמך וורד, גם במסנג'ר אפשר לעצב את ההודעות – אם כי באופן הרבה יותר בסיסי מאשר מעבד התמלילים של מיקרוסופט. מסנג'ר תומכת בחמישה עיצובים מיוחדים לטקסט: מודגש, נטוי, מחוק (כלומר עם קו שחוצה את הטקסט), גופן רטרו מכוער (ככל הנראה Times New Roman), וקוד, שזה טקסט רטרו מכוער בתוך מסגרת כהה שמדמה חלון לכתיבת קוד.
כדי לעצב טקסט במסנג'ר, תצטרכו לזכור ולהוסיף לטקסט תווים מיוחדים לפני ואחרי הקטע הרצוי: *טקסט מודגש נוצר על ידי הוספת כוכביות*, _טקסט נטוי על ידי הוספת קו תחתי_, ~טקסט 'מחוק' על ידי הוספת טילדה~, `טקסט מכוער על ידי הוספת גרש באנגלית` ו```קוד על ידי הוספת שלושה גרשים באנגלית```.
לצערנו, כל זה תקף רק לפייסבוק מסנג'ר – ולא למסנג'ר באינסטגרם, למרות שלפי פייסבוק מדובר באותה מערכת. כמו כן, העיצוב יוצג רק בעת שימוש במחשב. בסמארטפון האפליקציה לא יודעת להחיל על הטקסט את העיצוב, ופשוט תציג אותו כפי שנכתב, עם כל הסימנים המוזרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה