דיגיטל וטק

הפרטים שלכם בסכנה? האקרים פרצו למאגר של 9.5 מיליון ישראלים

בין השדות במידע שהודלף והגיע לידי ההאקרים לכאורה ניתן למצוא את תאריכי הנפקת תעודות הזהות, הזכות להצבעה, מספרי תעודות זהות, השמות הפרטיים וכן גם שמות המשפחה של הישראלים. איגוד האינטרנט מזהיר לקראת הבחירות
מערכת ice |  1
מתקפת סייבר על ישראל (צילום unsplash ,freepik, pixabay)
האם הפרטים האישיים שלכם בסכנה חמורה? קבוצת האקרים איראנית, המכונה war__dark, טוענת היום (שלישי) כי הצליחה לפרוץ למאגר המכיל כ-9.5 מיליון רשומות של תושבי ישראל, כך פרסם ינון בן שושן. 
בין השדות במידע שהודלף והגיע לידי ההאקרים לכאורה ניתן למצוא את תאריכי הנפקת תעודות הזהות, הזכות להצבעה, מספרי תעודות זהות, השמות הפרטיים וכן גן שמות המשפחה של הישראלים. 

כמו כן, התוקפים הדליפו את פרטיהם של ראש הממשלה יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. זאת, כשבמקביל איגוד האינטרנט הישראלי מזהיר: "חברת מטא אינה ערוכה לבחירות בישראל – זוהו כשלים בפייסבוק שעלולים להוביל לפגיעה בטוהר הבחירות" בין הממצאים: ברשת פייסבוק בישראל פועלים מספר רב של פרופילים מזויפים ואנונימיים בניגוד גמור לכללי הקהילה, חלקם נוקטים בפעילות עבריינית ללא הפרעה
ראשי איגוד האינטרנט הישראלי התריעו בפני מטא כי לא נראה שננקטו בישראל צעדים מיוחדים ומתאימים על מנת להתמודד עם מגבלות האכיפה בשפה העברית וכי לא נעשתה היערכות ייעודית להבטחת טוהר הבחירות, כפי שמטא עשתה ועושה במדינות אחרות. איגוד האינטרנט הישראלי מצביע במכתבו על כך שלאורך השנתיים האחרונות חברת מטא מתחייבת לפעילות ייחודית על מנת להבטיח את תקינות הליכי בחירות במדינות רבות, כגון: בארה"ב (בחירות האמצע לבית המחוקקים), בברזיל (הבחירות לנשיאות) ובמדינות נוספות כמו הפיליפינים ומוקדם יותר השנה גם לבחירות בקניה ובהודו.
נשיאת האיגוד בר-זיו והמנכ"ל הכהן כתבו במכתבם לראשי מטא ופייסבוק: "אנו קוראים לכם לפתוח בדיאלוג מיידי עם רשויות המדינה וגופי החברה האזרחית הרלוונטיים, על מנת לגבש מענה אפקטיבי ומיידי שיבטיח כי המשתמשים בישראל יזכו למרחב מקוון בטוח. צורך זה הופך דחוף וקריטי אף יותר עם פתיחת הקמפיינים לקראת הבחירות לכנסת והצורך להבטיח אכיפה אפקטיבית של כללי הקהילה הרלוונטיים למניעת חשבונות מזויפים או תכני הסתה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזו כתבה מסורבלת, מתחילים עם פריצה למאגר לא ברור
    יואל 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וממשיכים עם רצון קיקיוני של "איגוד האינטרנט" (לא פחות!) לסתום פיות לאזרחים
    סגור