דיגיטל וטק

פטור מחובת רישוי: אלו החברות שיקבלו הקלות משמעותיות

בוועדת הכספים של הכנסת רוצים לתת אור ירוק לחברות פינטק להכנס לישראל ובהמשך להוריד את הבירוקרטיה והרגולציה
מערכת ice | 
חברות הייטק (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, unsplash)
יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו אישר היום (רביעי) באופן רשמי את התקנות על הפיקוח על שירותים פיננסים, שעניין מתן פטור מחובת רישוי לחברות, בדגש על פינטק.
ח"כ קושניר הסביר: "יזמתי את הדיון במטרה לתת אור ירוק לחברות פינטק (שירותי תשלום) בינלאומיות להתחיל לפעול בשוק הישראלי, בהתאם לרשיון שניתן להם במדינות מפותחות כגון ארה"ב, ומדינות OECD. מדובר בהמשך מדיניות של ביטול תקינה מיותרת והורדת ביורוקרטיה ורגולציה".

עוד הוסיף: "כניסת חברות אלה לשוק הישראלי תוזיל באופן משמעותי את עלויות העסקה של גופים עסקיים ואנשים פרטיים שעד כה נאלצו לשלם עמלות גבוהות לבנקים על העברת הכספים. באמצעות הכנסת חברות הפינטק לשוק הישראלי תיווצר תחרות בשירותי תשלום, תוזיל את העלויות ליבואנים ויצרנים שבסוף יתגלגלו לצרכנים". 
לסיום טען: "מדובר בעוד צעד שמבטא את החזון של כלכלה ימנית ושוק חופשי. החלטה זו תעוגן בהוראת שעה לשנה וחצי, כדי לאפשר לממשלה להכין חקיקה בהתאם, שגם במסגרתה נדרוש חופש פעולה לשחקנים בשוק ואימוץ סטנדרטים בינלאומיים ללא צורך מיותר בתקינה כפולה". 
החלק השני של הדיון עסק במתן פטור מרישוי לגופי אשראי אשר נותנים הלוואות מעל שלושה מיליון שקלים ללווים עסקיים: הוראת השעה בנושא זה פקעה בסוף שנת 2021, ונוצר גם כאן וואקום שהקשה מאוד על פעילות של גופים אלה ופגע ביכולת גיוס אשראי עסקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה