דיגיטל וטק

סוני מזעזעת את הגיימרים: המהלך שרומז על שינוי כיוון

האם זהו סופה של קונסולת הפלייסטיישן? אחרי הדו"ח המאכזב, סוני מודיעה על מהלך ענק להשקעה דווקא במשחקים לסמארטפונים במקום במשחקים לקונסולה שלה
יאיר מור |  1
סוני פלייסטיישן (צילום freepik, vecteezy)
סוני הודיעה אחר הצהריים על הסכם לרכישת חברת פיתוח המשחקים Savage Game Studios. מדובר בחברה שמעטים בלבד שמעו את שמה – בעיקר מאחר שהיא טרם הוציאה ולו משחק אחד מאז נוסדה ב-2020 – אך רכישתה על ידי סוני והצהרת סוני בעניין מרמזים על שינוי כיוון משמעותי של החברה.
לדברי סוני, סאבג' מצטרפת לחטיבה חדשה בשם PlayStation Studios Mobile, שמתמקדת בפיתוח משחקים לסמארטפונים – תחום שבו סוני זלזלה בעבר, בייחוד על רקע כישלונה להציג מכשיר סמארטפון מבוסס פלייסטיישן שיצבור קהל אוהדים משמעותי. אך כעת, נראה כי החברה שוקלת מחדש את הפזילה לתחום הזה, שהולך והופך לרווחי ביותר בעולם הגיימינג.
לפי פרסומים בחו"ל, מייסדי סאבג' נמנו על מפתחי המשחקים המצליחים אנגרי בירדס ו-Clash of Clans. מייסד החברה, מיכאיל קַטְקוֹף, רמז שהאולפן ייצור משחקים דומים על בסיס מותגים מוכרים מעולם הפלייסטיישן.
הֶרְמֶן הוּלְסְט, ראש PlayStation Studios, סיפק את הציטוט המעניין ביותר: "מאמצינו מעבר ל(עולם ה)קונסולות אינם מפחיתים בשום אופן את המחויבות שלנו לקהילת פלייסטיישן, או את התשוקה שלנו להמשיך ליצור חוויות מדהימות לשחקן יחיד המבוססות על סיפור", הוא אמר. "מאמצינו בתחום המשחקים למובייל יהוו ערך מוסף דומה (למשחקי המחשב שהחברה הוציאה לאחרונה; י"מ), שיספק יותר דרכים ליותר אנשים לגשת לתוכן שלנו, בשאיפה להגיע לקהלים חדשים שאינם מכירים את פלייסטיישן והמשחקים שלנו".
במלים אחרות: סוני לא מתכוונת להפסיק להשקיע בפלייסטיישן, אך היא מודעת לעובדה שגודל הקהל שלו מוגבל למדי לעומת מיליארדי האנשים שמחזיקים בסמארטפונים ומשחקים בהם. לכן, היא מתכוונת להשקיע במשחקים ייעודיים למכשירים הניידים, שיהיו הרבה יותר מהרחבה למשחקי פלייסטיישן, אך 'יתכתבו' איתם, כדי לנסות למשוך לפחות חלק מהשחקנים לרכוש גם את המכשיר והמשחקים היקרים יותר של החברה.
הכיוון הזה הוא חלק משינוי כיוון כללי בעולם הגיימינג, שכאמור הולך יותר ויותר לכיוון מכשירים שאינם שייכים לחברה אחת, אלא מחשבים שכל אחד יכול להרכיב מהרכיבים שהוא רוצה לשלב, וסמארטפונים שמוצעים על ידי המוני מותגים שונים ונהנים מגישה לאותם מאגרי ענק של אפליקציות ומשחקים. זאת בניגוד לעולם הישן, שבו כדי לקנות משחק קודם היה השחקן צריך לקנות את המכשיר שזכה לגישה בלעדית למשחק הזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב, אפשר ללכת לישון עכשיו? (ל"ת)
    אני 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור