דיגיטל וטק

פלייסטיישן מתייקרת: ההודעה המרתיחה של סוני

סוני הודיעה כי בעקבות המצב הכלכלי, היא מעלה את מחירי PS5 ברחבי העולם – אך בישראל המחיר כבר גבוה משמעותית אפילו מהמחירים החדשים ביתר המדינות
יאיר מור |  1
בקר פלייסטיישן 5 של סוני (צילום Onur Binay / Unsplash)
קונסולת הפלייסטיישן 5 של סוני הולכת להפוך לקשה עוד יותר להשגה בזמן הקרוב – ולא בגלל המלאי הסופר-מוגבל שגורם לכך שאנשים ממתינים חודשים לרכוש את הקונסולה, וחלקם אף רוכשים אותה מספסרים תמורת מחירים גבוהים מאלו הרשמיים. הסיבה לכך שיהיה קשה יותר להשיג את פלייסטיישן 5 היא שסוני הודיעה כי היא מעלה את המחיר המומלץ שלה.
לדברי ג'ים ראיין, נשיא ומנכ"ל חטיבת הגיימינג של סוני, "הסביבה הכלכלית העולמית היא אתגר שרבים מכם ברחבי העולם חווים, ללא ספק. אנו רואים שיעורי אינפלציה עולמיים גבוהים, לצד מגמות מטבע שליליות, המשפיעים על הצרכנים ויוצרים לחץ על תעשיות רבות". לכן, קיבלה סוני "את ההחלטה הקשה" להעלות את המחיר שלה באופן מיידי – כלומר החל מהיום.
עם זאת, לא ברור עדיין לגבי אילו מדינות תקפה ההעלאה. כך, למשל, בארה"ב, שהדולר המתחזק שלה גרם לכך שסוני מרוויחה על כל קונסולה שנמכרת בה יותר יֶנים יפניים, המחיר יישאר 500 דולר לגרסה בעלת כונן דיסקים מובנה ו-400 דולר לגרסה ללא כונן הדיסקים. החברה ציינה כי העלאת המחיר תקפה ל"שווקים נבחרים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, אסיה והאוקיינוס השקט, אמריקה הלטינית, כמו גם קנדה". עם זאת, למרות שבפעם האחרונה שבדקנו ישראל נמצאת במזרח התיכון, ישפאר, היבואנית הרשמית של מוצרי פלייסטיישן בארץ, סירבה להתייחס לנושא.
לא בכל השווקים המחירים עולים במידה דומה: כך, בסין הם עולים ב-400 יואן, שהם כ-190 שקל; באירופה הם עולים ב-50 אירו, שהם כ-160 שקל; ביפן ב-5,000 ין, שהם כ-120 שקל; בבריטניה ב-30 ליש"ט, שהם כ-115 שקל; באוסטרליה ב-50 דולר, שהם שני שקלים פחות מזה; ובקנדה ב-20 דולר בלבד, שהם כ-50 שקל.
יש לציין כי גם לאחר העלאת המחירים, באף מדינה המחיר לא מתקרב אפילו למחירים בישראל: בסין, המדינה הכי יקרה בין אלו שהוזכרו, המחיר העדכני הוא 2,050 שקל לגרסת הדיסק וכ-1,670 שקל לגרסה ללא דיסק; המדינה היחידה שמצאנו שבה המחיר מתקרב לישראל היא מקסיקו, שבה גרסת הדיסק עולה כמעט 2,500 שקל והגרסה ללא דיסק כ-2,070 שקל. זאת בעוד בישראל, עוד לפני העלאת המחיר, המחירים הנמוכים ביותר – לא המומלצים, אלא בפועל!!! – מתחילים מכמעט 2,400 שקל לגרסה ללא דיסק ו-2,650 לגרסה עם כונן דיסקים. אם העלאת המחיר תגיע לישראל (ויהיה תמים להניח שלא) – המחיר כאן יהיה גבוה במספר אחוזים דו-ספרתי יותר מבכל מדינה אחרת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק מי האדיוט
    אוזוספ הממציא 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמוכן לקנות יהיה במחירים מופקעים , שגם מזה חחק נכבד זה מיסוי , מה שיקר , פשוט להחרים !!
    סגור