דיגיטל וטק

טיקטוק מודה: מידע של משתמשים נגיש לסין

הרשת החברתית הסינית ניסתה להרגיע את החששות מפני הנגישות למידע אודות משתמשים לעובדיה בסין – אך בפועל אישרה כי הנגישות הזו אכן קיימת

יאיר מור | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
מידע אודות משתמשים אמריקאים באפליקציית טיקטוק חשוף בפני עובדי ByteDance, החברה המפעילה את הרשת החברתית הצומחת בעולם, בסין. הפרט הזה, שנחשף לאחרונה על ידי תחקיר של אתר באזפיד, אושר על ידי החברה במכתב ששלחה בסוף השבוע לתשעה סנאטורים רפובלינים שדרשו ממנה ביום שני תשובות על המידע שנחשף בכתבה.
החברה טענה כי הכתבה כוללת "האשמות ורמיזות שאינן נכונות ואינן נתמכות על ידי העובדות", וכי היא מרגישה צורך "להוסיף הקשר" לעובדות – אך המכתב מאשר את רובן המוחלט של ההאשמות בכתבה.
הפרט החשוב ביותר שמאשר המכתב, שחתום על ידי מנכ"ל החברה שוֹאוּ זי צֶ'אוּ אך ככל הנראה לא נכתב על ידיו (אלא אם מדובר באדם שחושב שהגיוני לכתוב על עצמו בגוף שלישי באמצע המכתב ואז בגוף ראשון בסופו), הוא שלעובדי בייטדאנס בסין יש גישה למידע אודות משתמשים אמריקאים. עם זאת, צ'או מדגיש כי המידע עצמו לא מאוחסן בסין, אלא בארה"ב, וכי הגישה אליו מתאפשרת רק לעובדים שקיבלו סיווג מיוחד לשם כך, וכולל רק מידע פומבי כגון הסרטונים והתגובות שפרסמו המשתמשים.
בנוסף, במכתב, שהגיע לידי גופי התקשורת הכלכליים ניו-יורק טיימס ובלומברג, הממשל הסיני מעולם לא ביקש מהחברה למסור לידיו מידע אודות משתמשים אמריקאים – וגם אם היה מבקש, החברה, שרשומה רשמית באיי קיימן למרות מקורה, היתה מסרבת לבקשה, ומכיוון שהוא מוגן תחת "בקרת אבטחת סייבר חזקה", אין כמעט שום סיכוי שהממשל הסיני יוכל להשיג אותו ללא רשות.
צ'או ציין כי החברה עובדת מזה כשנתיים על "פרויקט טקסס" – העברת כל מה שקשור לפעילות טיקטוק בארה"ב, כולל המידע של המשתמשים ואף המנוע המפעיל את הפיד ואת המלצות התכנים, אל אדמת ארה"ב, שם הוא נמצא על חוות שרתים שמנוהלת על ידי ענקית שירותי הענן האמריקאית אורקל (אם כי חלקים מהמידע נמצאים על שירותים מתחרים כמו אלו של אמזון, מיקרוסופט וגוגל).
החברה הדגישה כי היא עובדת מול הממשל האמריקאי כדי לחזק את ההגנה על מידע המשתמשים מהמדינה, וכי תפעל לביצוע כל הגנה שתידרש במסגרת הגדרת המידע המוגן שתיקבע על ידי הוועדה להשקעות זרות. "אנחנו יודעים כי אנו אחת מהפלטפורמות הנמצאות תחת הביקורת הקשה ביותר מבחינת אבטחה, ובכוונתנו להסיר כל ספק באשר לבטחונו של מידע משתמשים מארה"ב", הבטיחה החברה.
התשובה של טיקטוק לא סיפקה את הסנאטורים. מרשה בלקברן מטנסי, מסרה כי המכתב מעיד על צורך לזמן את בכירי טיקטוק לעדות בפני הקונגרס. "תגובתה של טיקטוק מאשרת כי חששותינו אודות השפעתה של המפלגה הקומוניסטית הסינית על החברה היו מבוססים היטב. החברה הסינית היתה צריכה להתוודות (על הקשר) מלכתחילה, אך ניסתה לעטוף את עבודתה במעטה סודיות. אמריקאית צריכים לדעת שאם הם נמצאים בטיקטוק, המידע שלהם נמצא בידי סין הקומוניסטית".
כתוצאה מהדברים, פול גלנט, אנליסט בחברת קוֹוֶן ושות', העריך ביום שישי כי הסיכוי לחרם על האפליקציה בארה"ב עלה מ-10% ל-35%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה