דיגיטל וטק

היסטוריה כחול-לבן: זה המתחם שיחובר לראשונה לתשתית גז טבעי

לראשונה בישראל: המתחם המסחרי מול חוף וילג' בחדרה יחובר לתשתית גז טבעי באמצעות גנרטור ייעודי שייבוא מאירופה
מערכת ice |  1
מרכז מסחרי (אילוסטרציה) (צילום נתי שוחט, פלאש 90)
מתחם הקניות והבילויים מול חוף וילג' בחדרה יהפוך בקרוב למתחם המסחרי הראשון בישראל שיחובר לתשתית גז טבעי ויעבור לייצור עצמי של חשמל. על פי התוכנית שעלותה נאמדת בכ-13 מיליון שקלים, הפקת החשמל תתבצע באופן הבא: הגז הטבעי יובל דרך צינור לתוך גנרטור הנמצא בתוך המתחם ושם ייוצר החשמל הנדרש לתפעול מתחם הקניות והבילויים. לדברי מנהלי הפרוייקט הגנרטור הייעודי להפקת החשמל מיובא מאירופה ועומד בכל התקנים המחמירים של האיחוד האירופי בתחום איכות הסביבה.
 
מהנהלת מול החוף וילג' נמסר: "כחלק מהמדיניות המובילה אותנו בשנים האחרונות, חרטנו על דגלנו ערכי קיימות ועמידה בתקנים מחמירים בינלאומיים (leed) של איכות הסביבה. החיסכון בעלויות החשמל למתחם צפוי להגיע למאות אלפי שקלים בשנה ובמקביל יש כאן הפחתה של זיהום האוויר. המטרה היא להפיק את החשמל בעצמנו במקום לקנות אותו מתחנת כוח ששורפת פחם ומזהמת את הסביבה".
 
ככלל בארגוני סביבה רבים מזכירים כי יש להשתמש ברווחי הגז על מנת להתקדם לקראת אנרגיות מתחדשות, וכן כי גז טבעי הינו עדיין דלק מאובנים מתכלה ובעל טביעת רגל אקולוגית משמעותית אשר יש להתייחס אליו כאל דלק מעבר בלבד. בנוסף גז טבעי גם כן גורם לפליטה של חומרים מזהמים שונים, ובכללם חומרים מסרטנים כגון בנזן ופורמאלדהיד דווקא גבוהות יותר בשימוש בגז טבעי לעומת בפחם בתחנות הכוח.
כזכור, בוועידת האקלים של האו"ם בגלזגו התחייב ראש הממשלה נפתלי בנט ליישר קו עם מדינות מערביות רבות ובהתאם להמלצות דוח ה-IPCC להביא את מדינת ישראל ליעד של אפס פליטות גזי חממה עד שנת 2050, אולם במכתב ששלחו למעלה מ-20 ארגוני סביבה למשרדי ממשלה שונים הם התריעו מניסיון לעקר את חוק האקלים מתוכן, על ידי הימנעות מהתחייבות לעמוד ביעדים אלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היו יכולים לכסות את כל המתחם בפאנלים ואז היו ירוקים. (ל"ת)
    רז 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור