דיגיטל וטק
טיקטוק לומדת מפייסבוק ויוטיוב? ה"דיסלייק" מגיע
הרשת החברתית הסינית הודיעה כי החלה לבחון כפתור "דיסלייק" עבור משתמשים – אבל הוא עובד בצורה קצת שונה מכפתורי "דיסלייק" שהכרנו ברשתות חברתיות אחרות
הרשת החברתית הצומחת ביותר בעולם הודיעה היום (רביעי) כי התחילה בפיילוט לכפתור "דיסלייק", המוכר בעיקר מההבטחות של פייסבוק בעשור שעבר (שלא התגשמו מעולם) ומיוטיוב (שלאחרונה החלה להסתיר את מספר האנשים שלוחצים עליו). אלא שטיקטוק, בניגוד לרשתות חברתיות ושירותים אחרים, בוחנת את אפשרות ה"דיסלייק" אך ורק לתגובות, ולא לסרטונים, ובאופן שבו רק מי שלחץ על ה"דיסלייק" וטיקטוק עצמה יודעים זאת. אף אחד אחר – לא המגיב שקיבל את ה"דיסלייק" ולא מעלה הסרטון שעליו נכתבה התגובה – לא רואה זאת. לדברי החברה, הסיבה היא שמדובר במנגנון לדיווח על תכנים להסרה, ללא יצירת אי נעימות בין משתמשים שיראו מי דיווח על מי.
בנוסף, בוחנת החברה תזכורות לחשבונות שמקבלים פידבקים שליליים. התזכורות הללו יוצגו כהודעות קופצות באפליקציה ויציעו לבעלי חשבונות שלפי המערכת מקבלים תגובות שליליות רבות לעבור על התכנים והתגובות שלהם בעזרת הכלים המאפשרים מחיקה של פריטים רבים בבת-אחת, סינון לפי מילה או שינוי הגדרות הפרטיות של התכנים כך שרק חברים או רק הם יראו אותם.
התכונות החדשות, שכאמור נמצאות בפיילוט ובשבועות הקרובים תודיע טיקטוק על תוצאותיהם והם היא החליטה לפתוח אותן לכל המשתמשים, הוכרזו לצד פרסום דו"ח אכיפת כללי הקהילה של החברה לרבעון האחרון של 2021.
לפי הדו"ח בחודשים אוקטובר עד דצמבר הסירה טיקטוק 85.8 מיליון סרטונים, מתוכם 28.4 מיליון שהוסרו אוטומטית ללא צורך בפעולה מצד אדם. 4.7 מיליון סרטונים שוחזרו מאוחר יותר בעקבות ערעורים שנבדקו ונמצאו מוצדקים.
החברה התגאתה בכך ש—95% מהתכנים שנמצאו כמפרי כללים הוסרו עוד לפני שצפה בהם ולו משתמש אחד. סרטונים שזוהו כמכילים עירום – הוסרו ביותר מ-90% מהמקרים ללא התערבות אדם ובכמעט 80% לפני שזכו לצפייה בודדת; ובתוכן שזוהה כבפעילות בלתי חוקית של סמים או כזה שזוהה כפוגע בבטחונם של קטינים – כמעט 100%.
החברה התגאתה בכך ש—95% מהתכנים שנמצאו כמפרי כללים הוסרו עוד לפני שצפה בהם ולו משתמש אחד. סרטונים שזוהו כמכילים עירום – הוסרו ביותר מ-90% מהמקרים ללא התערבות אדם ובכמעט 80% לפני שזכו לצפייה בודדת; ובתוכן שזוהה כבפעילות בלתי חוקית של סמים או כזה שזוהה כפוגע בבטחונם של קטינים – כמעט 100%.
החברה הסירה גם 285 מיליון לייקים מזויפים, 442 מיליון עוקבים מזויפים, 15.4 מיליון חשבונות של משתמשים שהתגלה כי הם בני פחות מ-13, 6 מיליון חשבונות מזויפים ו-2.6 מיליון חשבונות "אחרים". עם החשבונות שנמחקו הוסרו 46 מיליון סרטונים. אפילו פרסומות מוסרות מהשירות, למרות הפוטנציאל העסקי האבוד – 3.2 מיליון פרסומות הוסרו על ידי טיקטוק בשלושת החודשים האחרונים של 2021.
עוד ב-
המדינות שבהן הוסרו הכי הרבה סרטונים היו ארה"ב (13 מיליון), אינדונזיה (6.7 מיליון), פקיסטן (6.6 מיליון), רוסיה (6 מיליון) והפיליפינים (5.5 מיליון).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה