דיגיטל וטק

יוטיוב משמידה את המתחרה הכי פופולארית שלה

אחת האפליקציות הפופולאריות ביותר בקרב מכורי יוטיוב הדהימה את העולם כשהודיעה כי היא נאלצת להיסגר, ורמזה כי הסיבה היא תביעה מצד גוגל

יאיר מור |  3
יוטיוב (צילום unsplash)
קהילת משתמשי האנדרואיד שמכורים ליוטיוב הוכתה אמש (ראשון) בהלם, כאשר צוות Vanced, אחת מחבילות האפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם, הודיע כי הוא מפסיק את פעילותו.
"Vanced מסיים את דרכו. בימים הקרובים, קישורי ההורדות יוסרו. שרת הדיסקורד, הצ'ט בטלגרם והפורום ברדיט יישארו לעת עתה. אנו יודעים שזה לא משהוא שרציתם לשמוע, אך זה משהוא שהיינו חייבים לעשות. אנחנו רוצים להודות לכולכם על התמיכה לאורך השנים", נכתב בכל ערוצי התקשורת של הצוות – טלגרם, טוויטר, דיסקורד ורדיט.

בשעות הבוקר המאוחרות לפי שעון ישראל הוסיפו המפתחים להודעה בטלגרם כי הגרסאות הקיימות של האפליקציות ימשיכו לעבוד, בטוויטר ציינו כי הם צופים כי האפליקציות יעבדו בערך למשך שנתיים, וכי הצעד מגיע "בעקבות סיבות חוקיות". במקביל, אחד המפתחים כתב בפורום ברדיט כי "אינכם חייבים לדעת את הסיבה המדויקת שזה היה חייב לקרות, (אך) אתם מן הסתם יכולים לנחש אותה בעצמכם, בהתחשב (בכך שציינו בהודעה) שהיינו חייבים לעשות זאת". רמז נוסף היה ציוץ בטוויטר בו הציעו המפתחים "חלופות" לאפליקציות שלהם, אך קישרו רק לאחת – זו של גוגל עצמה, שעולה כסף.

בשיחה עם אתר The Verge, חשף אחד המפתחים כי גוגל שלחה להם לאחרונה מכתב עם שורה של דרישות: "התבקשנו להסיר כל אזכור של יוטיוב, לשנות את הלוגו, ולהסיר את כל הקישורים הקשורים למוצרי יוטיוב".
Vanced, כאמור, היא חבילת אפליקציות פופולארית להחריד. זאת משום שהיא מציעה גישה ליוטיוב ללא פרסומות, ועם "שדרוגים" נוספים כמו ניגון מוזיקה ברקע, ניגון וידאו בחלון צף מעל אפליקציות אחרות, הצגה של מונה ה"דיסלייק" שהוסר מיוטיוב ועוד, ובאפליקציה הייעודית למוזיקה מאפשרת יצירת רשימות השמעה וניגון של האודיו בלבד כדי לחסוך בחבילת הגלישה.
האפליקציה קיימת כבר שנים, אך אינה זמינה בחנות האפליקציות של גוגל. הסיבה לחוסר הזמינות שלה היא שמדובר בהפרה בוטה של תנאי השימוש של גוגל, שלא מרשה אפליקציות שמעניקות למשתמשים גישה ליוטיוב תוך הסרה של הפרסומות והוספה של אפשרויות אחרות כמו ניגון ברקע – דברים שעליהם גוגל גובה דמי מנוי. למרות זאת, היא פופולארית מאוד. איננו יודעים להגיד בדיוק כמה הורדות יש לה, אך בטוויטר עוקבים אחרי צוות הפיתוח שלה יותר מ-47,000 איש, בפורום שלו ברדיט ובשרת בדיסקורד יש כמעט 80,000 חברים בכל אחד, ולערוץ הטלגרם שלו 99,000 מנויים. ראיה נוספת לפופולאריות שלה היא אפליקציה מזויפת המתחזה לה וכן זמינה בחנות של גוגל, וכבר עברה את 5 מיליון ההורדות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מזה הקליק בייט הזה
    ירין 03/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם היה לכם כתבות ענייניות עכשיו רק רליק בייטים עם שטויות , מה מתחרה בה אם היא גם יוטיוב
    סגור
  • 2.
    אל תכסתחו אותם
    אביר הצדק 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הם אפליקציה שגונבת רווח מיוצרין ביוטיוב.
    סגור
  • 1.
    חבל האפליקציה הכי טובה ואמינה שהיתה לי על הסמרטפון
    טובי 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יוטיוב בלי פרסומות בכלל ובמסך כבוי חיסכון של240 שח בשנה לראש
    סגור