דיגיטל וטק
המתחרה של טסלה הפציצה: האם מאסק צריך לדאוג?
בזמן שטסלה חוגגת עדיין את הדו"חות השנתיים המעולים שהציגה, המתחרות הסיניות לא נשארות מאחור. האם המגמה המסתמנת צריכה להדאיג את אילון מאסק?
בזמן שטסלה חוגגת עדיין את הדו"חות השנתיים המצוינים שלה, המתחרות הסיניות יכולות להיות גאות לא פחות על ההישגים שרשמו בשנה שעברה ובחודש ינואר. יצרניות הרכב החשמלי הסיניות ניאו וספנג ראו ירידה במשלוחים בינואר לעומת דצמבר, אך עדיין היו גבוהות יותר בהשוואה לשנה לפני.
ספנג מסרה אתמול (שלישי) שהיא סיפקה 12,922 כלי רכב חשמליים בינואר, צניחה של יותר מ-19% מול דצמבר. יחד עם זאת, עדיין מדובר בעלייה של 115% משנה לשנה. לשם השוואה,המכירות של טסלה עלו השנה בכ-87%. זה החודש החמישי ברציפות שספנג מספקת יותר מ-10,000 יחידות בחודש אחד. הירידה מתרחשת על רקע חודשים נובמבר ודצמבר בהם הצליחה החברה לחרוג כלפי מעלה מ-15,000 מסירות, כך לפי דיווח של ה-CNBC.
נכון ל-31 בינואר, אמרה ספנג שהמסירות המצטברות של המכוניות החשמליות שלה - ה-P7, P5, G3 ו-G3i - עלו על 150,000 יחידות. עומת זאת, היריבה ניו אמרה שהיא מסרה 9,652 כלי רכב בינואר, עלייה של 33.6% בהשוואה לשנה, אך ירידה ממספר דצמבר של 10,489.
נכון ל-31 בינואר, ניו מסרה שהמסירות המצטברות של כלי הרכב שלה - ה-ES8, ES6 ו-EC6 - הגיעו ל-176,722 יחידות.
גם ניאו וגם ספנג התמודדו עם המחסור העולמי בשבבים שממשיך להציק לתעשיית הרכב. בשיחת רווח ביולי, אמר מנכ"ל ספנג כי המחסור העולמי בשבבים נותר "משוכת הייצור הגדולה ביותר" עבור החברה. בזמן באילון מאסק מנכ"ל טסלה יכול היה להיות מבסוט מהעובדה שלשבבים שהוא משמש בהם, אין ביקוש, ולכן גם אין מחסור. יחד עם זאת, טען מאסק כי לקראת השנה הבאה אחוזי הצמיחה של החברה ירדו מעט בשל בעיות האספקה.
אפילו ענקית הרכב החשמלי האמריקנית טסלה, שעמדה במגבלות שרשרת האספקה בצורה טובה יחסית, אמרה שהיא לא תשחרר דגמים חדשים השנה בגלל המחסור ברכיבים.
ספנג וניאו הם בין שלל המתמודדים מול טסלה בשוק הרכב החשמלי התחרותי בסין. יחד עם זאת, יצרנית הרכב האמריקאית מצליחה להדוף את התחרות. בדצמבר מכרה טסלה שיא של 70,847 כלי רכב מתוצרת סין, גבוה משמעותית משניאו וספנג.
החברות הסיניות השקיעו כדי להגביר את הייצור במפעלים שלהם ולהרחיב מעבר לים. כמו כן, שחקני הרכב החשמלי של סין ניסו מנסים להגביר את הטכנולוגיה האוטונומית למחצה במכוניותיהם כדרך להבדיל מטסלה וגם אחד מהשני.
ספנג אמרה ביום שלישי כי היא "מבצעת שדרוג טכנולוגי" במפעל שלה בדרום סין, כדי לנצל את זמן ההשבתה בלוח הזמנים במהלך חופשת ראש השנה שחל כעת, "השדרוג יאפשר אספקה מואצת של צבר ההזמנות המשמעותי שהועבר משנת 2021 וכן יאפשר לנו לשרת טוב יותר את הביקוש הגובר בשנה החדשה", אמר ספנג בהצהרה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.מעניין לבדוק אם איזה יבואן שילם עבור הכתבה ? (ל"ת)הסיניות בהפסדים 02/2022/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.מספיק..הגזמתםא.נ 02/2022/03הגב לתגובה זו0 0רכב בטכנולוגיה של שנת 2000 מספיק..רכב חשמלי עם טכנולוגיה פשוטה בפנים מספיק...חסר רק שהנהגים ישנו בזמן נהיגה...שבבים!!!!..בזמן שיהיו תקלות בגלל עומס הטכנולוגיה ברכבים הפקקים יהיו להרבה שעותסגור
-
4.יש מקום לכולםרונן 02/2022/02הגב לתגובה זו1 1שוק הרכבים החשמליים יכפיל את עצמו ב 2022. כך שזו הזדמנות לרכבים חשמליים איכותיים או זולים. כרגע החברות המסורתיות מוכרות רכבים יקרים ולא מספיק איכותיים מה שיוצר הזדמנות אמיתית לאקספנג ניו BYD ועוד רבים אחרים. אין השפעה לטסלה לפחות לא בשנתיים הקרובות לתחרות. הביקוש גדול כל כך שהיא תמכור כל רכב שתצליח לייצר. כנ"ל לניו ואקספנג...וטויוטה תמדיך להפסיד נתח שוק.סגור
-
3.טסלה זה כמו אפל...אריה 02/2022/02הגב לתגובה זו1 1הכל סגור, טכנולוגייה מובילה, שירות חרא... עכשיו הם בראש המכירות, אבל עוד מעט יהיה מבול של רכבים חשמליים ואוטונומים של חברות אחרות זה יהיה כמו בואו של האנדרואיד... טסלה בקרוב יגיעו לפסגה ומשם הם רק ירדו, בגלל שהלקוחות שלהם סובלים משירות יקר מידי ויחס מזלזל ואפילו מדיניות פושעת שלאי החזרים על גבול הגנבה...סגור
-
2.הג'ילי שלי לוקחת כל טסלה בטווח ובגימורגיא 02/2022/02הגב לתגובה זו2 25000 הזמנות לא משקרות ב 70 אש"ח פחות אני מקבל רכב עם טווח ארוך יותר ורמת גימור גבוהה הרבה יותר. אז אין לי אפליקציה לשלוט על הרכב מהבית והרכב לא מפיק צלילי נפיחה...סגור
-
אני רכשתי ג'ילי, מחכה בסבלנות (ל"ת)ליאור 02/2022/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מתי תפנימו ? אין מתחרים לטסלהמורדי 02/2022/02הגב לתגובה זו2 2זה לא משנה כמה הרכב יפה יותר או הבטריה מחזיקה יותר זמן. טסלה הפכה לסמל סטאטוס, לאו דווקא לעושר , אלא לטכנולוגיה. שהסינים יתרכזו בלהתחרות ברכבי הבנזין והדיזל. שעידן המוסכים יתקדם ולא יחייב אותנו לבוא לתקן את הגיר להחליף רצועות מסננים וכו. הגיע הזמן להתקדםסגור