דיגיטל וטק

אמזון התקפלה? זה הצעד הקיצוני שהחליטה לבלום

אחרי ההודעה הדרמטית למיליוני לקוחות, אמזון מודיעה כי היא חוזרת בה ולא תמנע שימוש בכרטיסי אשראי פופולאריים בשירותי החברה, רגע לפני שההודעה נכנסת לתוקף
מערכת ice | 
אמזון (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
אמזון יצאה היום בבשורה משמחת כלפי לקוחות חברת האשראי ויזה בבריטניה. ענקית המסחר האלקטרוני הייתה אמורה למנוע מבריטים להשתמש בכרטיס אשראי שהונפקו ב-Visa בפלטפורמה שלה החל מה-19 בינואר, בעוד יומיים. למרות התאריך המתקרב, אמזון נסוגה מהחלטתה והודיעה על ביטול המהלך.
לפי דיווח של ה-CNBC, דובר אמזון מסר בעניין, "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם ויזה על פתרון פוטנציאלי שיאפשר ללקוחות להמשיך להשתמש בכרטיסי האשראי של ויזה ב-Amazon.co.uk".
אמזון הודיעה תחילה על ההכרזה שטילטלה את בריטניה בנובמבר בשנה שעברה, תוך שהיא מציינת בנימוקי המהלך כי הוא ננקט בעקבות,"עמלות גבוהות שגובה ויזה עבור עיבוד עסקאות בכרטיסי אשראי". ויזה אמרה אז שהיא "מאוד מאוכזבת" מהמהלך ותעבוד לקראת פתרון עם אמזון.
שתי החברות ידעו סבבים דומים בעבר, כאשר אמזון הודיעה על תוכניות להנהיג היטל של 0.5% על כרטיסי אשראי של ויזה באוסטרליה וסינגפור בשנה שעברה. עדיין לא ברור מדוע אמזון עשתה פניית פרסה בתוכניתה לבטל את כרטיסי האשראי של ויזה בבריטניה, וכמו כן לא ברור אם מדובר בהחלטה זמנית או קבועה בעניין. "לקוחות אמזון יכולים להמשיך להשתמש בכרטיסי ויזה ב-Amazon.co.uk לאחר ה-19 בינואר בזמן שאנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק כדי להגיע להסכם", אמר דובר ויזה.
 
לפי הסברי החבר'ה בסבב הדיווחים הקודם בעניין, הסיבה לצעד הקיצוני הוא שוויזה מסרבת לשתף איתה פעולה בכל מה שנוגע לעמלות הסליקה, שלדבריה הן גבוהות מדי, ואף ממשיכות לעלות, במיוחד מאז הברקזיט, שאיפשר לחברות אשראי בבריטניה להעלות עמלות שונות שהרגולציה של האיחוד האירופי לא איפשרה להן להעלות בשנים הקודמות. היא אף הוסיפה כי הבחירה שניצבה בפניה היתה או להפסיק לקבל את הכרטיסים הגובים ממנה עמלות כה גבוהות, או להעלות מחירים באופן משמעותי – מהלך שכבר ביצעה במספר מדינות, כמו אוסטרליה, שבה מוטל "קנס" מיוחד על משתמשי ויזה.
 
בהתייחס להודעה הקודמת טענו כי הצעד הדרמטי של אמזון הוא בעיקר טקטיקה במו"מ בינה לבין ויזה להורדת העמלות שהיא משלמת, וכי סביר להניח כי שתי החברות יגיעו לפשרה לפני הדדליין, כך שהקונים יוכלו להמשיך להשתמש בכל הכרטיסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה