דיגיטל וטק

איך הפכה החולצה הזו ללהיט היסטרי באתרי הקניות?

בשבועיים האחרונים הפכו מוצרים עם המשפט Let’s go Brandon ללהיט באתרי הקניות – וזה ממש לא בגלל שיש בעולם הרבה אנשים בשם ברנדון שהחברות שלהם רוצות לפרגן להם
יאיר מור | 
חולצת Lets go Brandon (צילום onewaytshirts / eBay)
הנה אתגר קטן: היכנסו לאתר הקניות המועדף עליכם בחו"ל וחפשו "Let’s go Brandon". כמה תוצאות קיבלתם?
מבדיקת ice עולה שבאמזון יש לחיפוש הזה אלפי תוצאות, באיביי יותר מ-4,000 (וזה אחרי סינון של מה שאין אפשרות לשלוח אותו לישראל) ובעליאקספרס יותר מ-100. בעוד שבאתר הסיני רוב התוצאות הן חולצות, באתרים האמריקאים מצאנו גם לא מעט אריזות סטיקרים לרכב, כובעים, ספלים, מסכות ועוד. באתר איביי, בו ניתן גם לראות את מספרי המכירות של פריטים רבים, גילינו שחלק מהחולצות, הכובעים והסטיקרים עם הסלוגן הזה הגיעו למכירות של מאות יחידות. סה"כ, סביר להניח שאלפי הפריטים נמכרו במצטבר עשרות אלפי פעמים לכל הפחות.
הסיבה לפופולאריות הרבה של הפריטים עם המשפט התמים לכאורה אינה קשורה לתוכן שלו – כפי שבולט לעין מהעובדה שרבים מהם כוללים את דגל ארה"ב, כמו גם תמונות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והנשיא הנוכחי ג'ו ביידן והאותיות FJB.
מה שעורר את תופעת הפריטים עם הסלוגן הזה, על עיצוביו השונים, הוא ההקשר שבו עלה המשפט למעמד של מם ויראלי ברשתות החברתיות: בתחילת החודש זכה נהג המירוצים האמריקאי ברנדון בראון לראשונה בסדרת מרוצי Xfinity של ארגון NASCAR. לכבוד הזכייה הוא התראיין לצד המסלול לתחנת הטלוויזיה NBC, כאשר המראיינת אמרה תוך כדי הפניית שאלות לנהג: "אתם יכולים לשמוע את השירה מהקהל... let’s go Brandon". הבעיה לא היתה שהיא עצרה באמצע שאלה כדי להגיד את זה – אלא שכל מי שהאזין לקטע שמע בבירור שמה שהקהל שר ברקע במקצב קבוע היה "F()ck Joe Biden".
 
המשפט הזה נשמע בחודשים האחרונים יותר ויותר ברחבי ארה"ב, ככל הנראה בשל זעם כלפי הנשיא הנוכחי על סקנדל היציאה מאפגניסטאן והכישלון בטיפול בקורונה, שהוביל לכך שמספר המתים השנה מהמגפה בארה"ב גבוה מהמספר בשנה שעברה, למרות בשנה שעברה עוד לא היה חיסון והשנה התחסנה רוב האוכלוסיה במדינה. סרטוני לקט של אוהדים צורחים בהופעות, אירועים ופאבים את השורה הזועמת נפוצו מאז תחילת ספטמבר. אך לאחר מה שפורש בימין האמריקאי כניסיון של שדרנית NBC לשקר לצופים לגבי הלך הרוח של האוהדים במירוץ, אימצו אוהדי טראמפ – בעידודו ובעידוד בנו, דון ג'וניור, ששיתפו 'ממים' רבים בנושא – את המשפט החלופי, והתמים לכאורה, שאין לאיש תירוץ לצנזר מאחר ובניגוד למקור אין בו מלים גסות.
בראון עצמו, אגב, צייץ את הסלוגן החדש, אך מיהר להגיב: "לא פוליטי... רק בודק את התחושה שלי".
 
מאוחר יותר העלה ציוץ אחר: "כשאני רואה פוסטים, מזכרות וסרטוני @LetsGoBrandon", עם תמונה נעה של ילדה שוכבת על ספה ומרביצה לאחד מהוריה שמנסה לגעת בה, ומתחתיה הכתובית: "אל תיגע/י בי, אני מפורסמת!"
 
סקוט אדמס, יוצר הקומיקס "דילברט", הציע לאחר מספר ימים את המשפט כסלוגן לקמפיין טראמפ לנשיאות ב-2024 – אך למעשה, אתרי ימין כמו The Daily Wire של היהודי האורתודוקסי בן שפירו כבר החלו למכור חולצות וכובעים עם הסלוגן ועיצובים שנלקחו מקמפיין טראמפ כמה ימים קודם לכן.
 
כעת, כאמור, המוצרים הפכו ללהיט היסטרי באתרי הקניות, וכמעט אין אתר שאין בו מוצר כלשהוא עם הסלוגן הזה. לא ברור האם הקמפיין יצליח – אך ברור כי יש לא מעט אנשים שכבר הרוויחו ממנו לא מעט כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה