דיגיטל וטק

אפל חשפה בטעות: נכשלנו לחלוטין בתחרות מול נטפליקס

נתונים שנחשפים לראשונה מצביעים על כך שלשירות הסטרימינג של ענקית הטכנולוגיה יש הרבה פחות מנויים מכפי שהעריכו מומחים – והוא אפילו לא מתקרב להתחרות בשירותים שהושקו אחריו
יאיר מור |  1
אפל משיקה אייפונים חדשים (צילום pexels)
שירות הסטרימינג של אפל הוא כישלון מוחלט – ומי שטוען כך הוא אפל עצמה, כך לפי דיווח ברשת CNBC בסוף השבוע.
נציג מטעם האיגוד הבינלאומי של עובדי תעשיית הדרמה הבימתית, הדואג למשכורות העובדים שמאחורי הקלעים של הפקות טלוויזיה וקולנוע, אמרו לרשת כי במהלך מו"מ על משכורות העובדים הללו בקיץ האחרון מסרה אפל בפני האיגוד כי לשירות Apple TV+ יש פחות מ-20 מיליון מנויים בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). מדובר במספר המהווה כרבע ממספר המנויים של נטפליקס וחצי ממספר המנויים של דיסני+ באותן מדינות – כאשר הראשון נהנה אמנם מראשוניות של 12 שנים, אך האחרון הושק באותו שבוע כמו זה של אפל, וגדל מהר הרבה יותר ממנו.
זו הפעם הראשונה בה אפל מדווחת לגורם כלשהוא על מספר המנויים בשירות, שהושק ב-2019. עד כה היא לא פרסמה כמה מנויים נרשמו לאפל טיוי פלוס, אך אנליסטים העריכו כי עוד ב-2019 הגיע המספר לכמעט 34 מיליון בצפון אמריקה, וב-202 ל-40 מיליון. החשיבות של רף ה-20 מיליון מנויים היא שלפי מדיניות האיגוד, שירותי סטרימינג עם מספר מנויים נמוך מזה זכאים לתשלום תעריף מוזל לעובדים שמאחורי הקלעים, כביכול בניסיון לעודד הפקות כאלו שעדיין לא הוכחו כעסק משתלם.
מדובר במדיניות מוזרה, שכן אפל היא החברה הציבורית הגדולה בעולם – שוויה עומד כיום על מעט יותר מ-2.4 טריליון דולר – והיא אינה זקוקה למחירים מוזלים עבור ההפקות הטלוויזיוניות שלה. מעבר לכך, היא אף הוכיחה זאת בכך שלפי הערכות, היא משלמת כ-15 מיליון דולר להפקת כל פרק של "תוכנית הבוקר", דרמת הדגל שלה שיצרה השחקנית ריס ווית'רספון, שגם מככבת בה לצד ג'ניפר אניסטון סטיב קארל. המחיר הזה הופך את התוכנית לאחת מ-10 היקרות בהיסטוריה.
לא ברור מדוע מתקשה שירות הזרמת הווידאו של אפל להמריא: כאמור, החברה מוציאה לא מעט כסף כדי להביא אליו סדרות מקור שיעשו רעש רב. בנוסף, החברה הציעה ב-2020 לרוכשי אייפון ומכשירים נוספים מנוי לשנה חינם, במטרה לגרום להם להתרגל לתכנים בשירות ולהתחיל לשלם עליו בתום הניסיון – אך מספר המנויים המדווח אתה מעיד שכנראה כמעט אף אחד מ-200 מיליון רוכשי האייפונים שקיבלו מנוי חינם לשנה לא בחר לשלם בתום תקופת ההתנסות, שקוצרה בינתיים לשלושה חודשים.
דובר מטעם החברה סירב להגיב לדיווח, ורק הדגיש כי המשכורות המשולמות לעובדי ההפקות זהות למקובל בתעשייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לשלם קצט על כלום לא שווה עדיין (ל"ת)
    אשר 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור