דיגיטל וטק

האנטיוירוס שהיה לכם פעם מתחיל לכרות קריפטו

נורטון הודיעה שתוכנת האבטחה שלה מתחילה לכרות אתריום - אבל שכחה כמה דברים חשובים
יאיר מור |  3
אתריום (צילום Pixabay)
במהלך מפתיע, הודיעה אתמול NortonLifeLock, הידועה יותר בשמה הקודם - נורטון - כי תוכנת האבטחה שלה תתחיל מהיום להציע למשתמשים לכרות מטבע וירטואלי בעזרת הכרטיסים הגרפיים במחשבים שלהם.
מנכ"ל החברה, וינסנט פילט, אמר כי כריית מטבעות קריפטו באמצעות תוכנת האבטחה Norton 360, שפעם הגיעה כמעט עם כל מחשב חדש שנמכר בישראל ובמדינות רבות אחרות, היא "בטוחה וקלה". עם זאת, הסיבה לכך שהיא בטוחה וקלה היא שאותה תוכנה מונעת כמעט לחלוטין הפעלה של תוכנות כרייה אחרות, ולא חשוב אם הן מגיעות ממקורות אמינים יותר או פחות.
המטבע שהחברה תאפשר למשתמשים לכרות דרך האנטיוירוס הוא את'ריום, ששוויו נכון להיום עומד על מעט פחות מ-3,000 דולר למטבע. עם זאת, בתמונת הדגמה ששחררה החברה ניתן לראות שקצב הכרייה של המטבע הוא 1.20 דולר, או 3.90 שקל ליום. במבט ראשון זה עשוי להישמע כמו עסקה כדאית, אך החברה שכחה לספר שצריכת החשמל של החומרה הדרושה לכרייה עשויה להפוך את הכרייה לבלתי כדאית: מחשב עם חומרת כרייה בסיסית להחריד צורך לפחות 60 ואט לשעה, או קרוב ל-1.5 קוט"ש ליום ויותר מ-43 קוט"ש לחודש. תעריף קוט"ש לצריכה ביתית בישראל הוא 50.66 אגורות, כך שמחשב שכורה בקצב של כמה דולרים בודדים לחודש עולה יותר מ-20 שקל בחודש בחשבון החשמל.
פרטים נוספים שהופכים את השימוש ב-Norton Crypto, כפי שהחברה קוראת לתכונה החדשה, לפחות אטרקטיבית, כוללים את העובדה שהחברה ככל הנראה מרוויחה עמלה על המטבעות הנכרים דרך התוכנה, בנוסף לעלות המנוי של 100 שקל בשנה שהיא גובה מהמשתמשים, ואת העובדה שהתגמול על הכרייה משולם באמצעות ארנק מקוון של נורטון, שעלול להיפרץ על ידי האקרים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל כך לא משתלם
    מישהו 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הדבר הזה מבזבז מלא חשמל וגומר את המעבד באמת שזה לא שווה אף פעם אי אפשר לצאת מזה באמת מרווח בטח לא עם עמלה של 15% שהם גובים
    סגור
  • 2.
    אנטיוירוס הימורים
    ט.י 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכנת האנטיוירוס הופכת להיות תוכנת מזל או במילים אחרות , תוכנה שמתעסקת בהימורים על מטבע שאין לו מדינה או בעלות והוא מטבעו הדבר הכי לא יציב בעולם . יום אחד יש לך מטבע ויום אחרי המטבע לא שווה כלום.
    סגור
  • 1.
    זה ייגמר בבכי
    גור 06/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעטים מבינים בכל נושא הכרייה, לך דע מי הגון ומי נוכל, זה לשים הכסף על קרן הצבי.
    סגור