דיגיטל וטק

כבר לא חינם: גוגל תגבה תשלום על אחסון התמונות שלכם, אלא אם יש לכם מכשיר מסוים

החל מה-1 ביוני 2021, האחסון בגוגל פוטוס ייחשב כחלק מ-15 הג'יגה החינמיים של כלל שירותי הענן של החברה. הבשורה המרה לא רלוונטית לבעלי מכשיר פיקסל
רועי בהריר-פרל | 
גוגל תמונות (צילום freepik)
מכה למשתמשי ענן התמונות של גוגל (Google Photos): החברה הודיעה כי החל מיוני 2021 היא תגביל את כמות התמונות באיכות גבוהה שניתן להעביר לענן - החלטה דרמתית שללא ספק תעורר הדים שליליים, שכן מדובר ששירות פופולרי במיוחד שמאפשר להתגבר על מגבלות נפח האכסון במכשיר הנייד. החברה תחשיב, החל מתאריך זה, את נפח האכסון שתופסות התמונות כחלק מ-15 הג'יגה החינמיים שניתנים לכל מנויי גוגל עבור כלל השירותים, או כחלק מהתכנית שנרכשה. משתמש שיעבור את המכסה יתבקש למחוק תמונות, להרחיב את נפח האכסון באמצעות Google One או להצטייד במכשיר פיקסל, מבית גוגל, שם המכסה עדיין תהיה בלתי מוגבלת.
במייל שנשלח לכלל משתמשיה, הסבירה גוגל כי "השינוי לא יחול על כל התמונות והסרטונים שגיבית באיכות גבוהה לפני 1 ביוני 2021" וכי "כל התוכן הקיים שכבר העלית באיכות גבוהה לא ייחשב במכסת האחסון שלך בחשבון Google". נראה כי בחברה מודעים היטב להשלכות הגזירה  - כלומר, לכעס שבוודאי יופנה אליה - ולכן מקפידים להתנצל מראש ואף מוסיפים לדיווח הקדמה אפוליגטית.
 "לפני יותר מחמש שנים השקנו את תמונות Google ועם הזמן השירות הפך להרבה מעבר לאפליקציה לניהול תמונות", נכתב שם, "הוא הפך למקום שבו נזכרים בנוסטלגיה ברגעים מהעבר. כיום, תמונות Google הוא הבית ליותר מ-4 טריליון תמונות וסרטונים, כולל שלך, ו-28 מיליארד תמונות וסרטונים חדשים מועלים אליו מדי שבוע – מספר בלתי נתפס ממש. כדי שנוכל לארח עוד הרבה מהזיכרונות שלך ולהכין את תמונות Google לעתיד, אנחנו מודיעים על שינוי במדיניות האחסון שלנו".
את הסיבה ל"שינוי" מסבירה החברה בבלוג שלה: "השינוי הזה מאפשר לנו לעמוד בקצב של הביקוש הגדל לנפח אכסון. כמו תמיד, אנחנו ממשיכים להתחייב על כך שלא נשתמש במידע שנמצא בגוגל פוטוס לצרכי פרסום".
המייל  ששלחה גוגל למשתמשי השירות נחתם במילים: "ההחלטה לא הייתה פשוטה ואנחנו מודעים לכך שמדובר בשינוי משמעותי. לכן היה חשוב לנו להודיע לך על השינוי מספיק זמן מראש ולתת לך משאבים שיעזרו לך לצלוח אותו". בהצלחה לכולנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה