דיגיטל וטק

אפל וגולדמן זאקס חטפו קנסות מטורפים, זו הסיבה

ענקית הטכנולוגיה ובנק ההשקעות המוביל הגיעו להסדר בנוגע להטעיית צרכנים במיזם המשותף שלהם. במסגרת ההסדר יפצו את הלקוחות בקרוב ל-20 מיליארד דולר ויישאו בקנסות עתק
שרון בירקמן | 
אפל-אילוסטרציה AI
המשרד להגנת הצרכן הפיננסי (CFPB) בארצות הברית הודיע לאחרונה על הסדר אליו הגיע עם בנק ההשקעות גולדמן זאקס וחברת אפל, במסגרתו ישולמו ללקוחות אפל פיצויים בסך 19.8 מיליון דולר בעקבות תלונות על טיפול לקוי במחלוקות כספיות מצד מחזיקי כרטיס האשראי של אפל, אפל קארד. זאת, לאחר שאפל לא העבירה תלונות של לקוחות לגולדמן זאקס – השותף הפיננסי שלה בהנפקת כרטיסי האשראי שלה. 
לטענת הרשות, גולדמן זאקס לא פעל בהתאם לדרישות הפדרליות לחקירת מחלוקות כאשר לקוחות פנו אליו. כתוצאה מכך, התארכו משמעותית ההליכים לבדיקת טענות של לקוחות וזיכויים במקרה של חיובים בלתי מוצדקים. במהלך ההמתנה, חלק מהלקוחות סבלו מנזק נוסף: דיווחים שליליים שנרשמו בדוחות האשראי שלהם, שלעיתים פגעו בדירוג האשראי שלהם ובמוניטין הפיננסי שלהם.
עוד טענה הרשות, כי גולדמן זאקס ואפל הציגו מידע מטעה בנוגע לתוכניות תשלומים ללא ריבית עבור רכישות מוצרים. לקוחות רבים הניחו כי יוכלו לרכוש  באמצעות הכרטיס מכשירים של אפל בתשלומים חודשיים ללא ריבית, אך בפועל נגבתה מהם ריבית. אפל לא הציגה את הנושא בצורה עקבית באתר שלה בדפדפנים מסוימים, מה שהוביל לבלבול ולעלויות נוספות עבור הלקוחות.
כרטיס אפל קארד הושק באוגוסט 2019; גולדמן זאקס שימש כגורם המנפיק ואפל כמפתחת הכרטיס; התשלומים בוצעו דרך מאסטרקארד. בעקבות הממצאים, גולדמן זאקס יידרש לשלם 19.8 מיליון דולר לפיצוי לקוחות שנפגעו ו-45 מיליון דולר כקנס אזרחי. אפל עצמה תישא בקנס של 25 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה