דיגיטל וטק

וואווי מציבה יעדים: זו מערכת ההפעלה שתתחרה באנדרואיד ו-iOS?

וואווי הסינית מציגה את HarmonyOS NEXT, גרסה עצמאית לחלוטין של מערכת ההפעלה שלה, וממקמת אותה כמערכת הפעלה מרכזית בשוק העולמי. האם המערכת החדשה תהפוך לחלופה אמיתית לאנדרואיד ו-iOS? כל הפרטים
רפאל בן זקרי | 
וואווי (צילום Shutterstock)
מאז שהוצאה מרשימת הספקים המורשים בארה"ב בשנת 2019, חברת Huawei התמקדה בפיתוח מערכת הפעלה עצמאית, HarmonyOS, על מנת להחליף את שירותי גוגל ואת גרסת אנדרואיד המלאה שאינה זמינה לה. לאחר עבודה ממושכת על גרסאות שונות, הציגה החברה מוקדם יותר החודש את HarmonyOS NEXT, גרסה מבוססת ליבת Harmony בלבד, המותאמת להרצת אפליקציות שפותחו במיוחד למערכת זו.
HarmonyOS NEXT פועלת על מכשירים חדשים ונבחרים של Huawei, ביניהם סדרת ה-Mate 60, סדרת ה-Pura 70 ודגמי MatePad Pro מסוימים. נוסף על כך, הגרסה מתוכננת להיות זמינה בשנת 2025 לדגמי Nova החדשים, טלפונים מתקפלים, וטאבלטים מתקדמים נוספים. בהתאם לחזון של Huawei, המערכת שואפת למעמד של מערכת ההפעלה השלישית בגודלה בעולם אחרי אנדרואיד ו-iOS, וזאת במטרה להרחיב את מגוון האופציות הזמינות למשתמשים בשוק הסמארטפונים.
הגרסה החדשה של HarmonyOS כוללת שילוב עמוק עם בינה מלאכותית, למשל באמצעות העוזרת הווירטואלית Xiaoyi. בין תכונותיה, ניתן למצוא עיצוב מסך נעילה המזכיר את זה של iOS, וכן פונקציה שממקמת מחדש ווידג'טים כדי להתאים לעיצוב הרקע. יכולות אלו נועדו לשפר את חוויית המשתמש ולהבדיל את המערכת בשוק הרווי. עם זאת, Huawei תלויה בהצלחתה לגייס מפתחי אפליקציות שיתמכו במערכת האקולוגית של HarmonyOS NEXT, צעד חיוני שיקבע את יכולתה להתחרות עם אנדרואיד ו-iOS.
על פי יו"ר Huawei Consumer Business Group, ריצ'רד יו, מערכת ההפעלה HarmonyOS רצה כיום על למעלה ממיליארד מכשירים ברחבי העולם, כאשר כ-15,000 אפליקציות ושירותים כבר משולבים בתוכה, והחברה ממשיכה להתרחב ולכוון לעבר היעד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה