דיגיטל וטק

בדרך למיליארד מכשירים: מערכת ההפעלה הסינית שמאיימת על אפל וגוגל

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה HarmonyOS Next של וואווי מבטיחה להיות עצמאית לחלוטין ותפסיק לתמוך באפליקציות אנדרואיד. הגרסה החדשה כבר זמינה למפתחים ועתידה להיות מושקת רשמית בהמשך השנה. האם זו תהיה פריצת הדרך שתחזק את מעמדה בסין?

רפאל בן זקרי | 
וואווי וגוגל (צילום Shutterstock)
יצרנית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei) ממשיכה להציג הישגים מרשימים ולהתמודד בהצלחה מול המתחרות המערביות, למרות המגבלות שהוטלו עליה על ידי הממשל האמריקאי.
וואווי הכריזה על הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה, HarmonyOS Next, שתפסיק לתמוך באפליקציות אנדרואיד ותהיה "מקורית, עצמאית ונשלטת מסין", כפי שאמר יו"ר קבוצת העסקים הצרכנית של וואווי, ריצ'רד יו צ'נגדונג, בכנס המפתחים של החברה ביום שישי.
בכנס שהתקיים בשנזן, השיקה החברה גרסת בטא של HarmonyOS Next למפתחים, עם צפי לשדרוג בטא לצרכנים באוגוסט. השדרוג יושק רשמית לשימוש מסחרי במכשירי הדגל הבאים של וואווי בסדרת Mate 70 ברבעון הרביעי של השנה.
ההכרזות האחרונות של וואווי מראות כי היא מנסה לחזק את נוכחות HarmonyOS במדינה, לאחר שהצליחה להדיח את iOS של אפל כמערכת ההפעלה השנייה בגודלה בסין ברבעון הראשון של השנה. לפי יו, וואווי השיגה בעשר שנים מה שעמיתיהם המערביים עשו בשלושים שנים בבניית מערכת הפעלה חדשה.
HarmonyOS הושקה באוגוסט 2019 כחלופה לאנדרואיד, שלושה חודשים לאחר שהממשל האמריקאי בראשות טראמפ הוסיף את וואווי לרשימת הישויות המוגבלות. תחת הרשימה הזו, נאסר על וואווי לקנות תוכנה, שבבים וטכנולוגיות אחרות שמקורן בארה"ב ללא אישור מוושינגטון.
לפי יו, נכון להיום, ישנם יותר מ-900 מיליון מכשירים הפועלים על HarmonyOS, עם יותר מ-2.5 מיליון מפתחים היוצרים אפליקציות לפלטפורמה. וואווי גם שותפה עם מגוון חברות גדולות בסין לפיתוח אפליקציות מבוססות HarmonyOS, ביניהן Alibaba, Meituan, Ant Group, JD.com ומקדונלד'ס סין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה