דיגיטל וטק

גוגל בשבוע סוער: אנדרואיד 15 והצלחה במכירות

גוגל חווה שבוע עמוס עם השקת אנדרואיד 15 שמביאה שיפורי אבטחה חדשים, לצד הצלחה מרשימה במכירות סדרת פיקסל 9. במקביל, היא זוכה להפוגה משמעותית במאבק המשפטי מול EpicGames  ומבצעת שינוי ארגוני פנימי משמעותי. האם גוגל בדרך לעצב מחדש את השוק?
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום shutterstock)
גוגל חווה שבוע משמעותי עם מספר שינויים חשובים, בהם השקת אנדרואיד 15, מכירות מוצלחות של סדרת פיקסל 9, והתקדמות במאבק המשפטי מול EpicGames. גוגל השיקה את גרסת אנדרואיד 15 ב-15 באוקטובר, אשר מביאה שיפורים קטנים אך חשובים, כמו פיצ'ר אבטחה חדש בשם "מרחב פרטי" ושיפורים לניהול אפליקציות במסכים גדולים. למרות שאין תכונות בולטות במיוחד כמו בעבר, מדובר בשדרוג המשפר את חוויית המשתמש.
במקביל, סדרת פיקסל 9 הציגה תוצאות מכירה טובות במיוחד, כאשר לפי מחקר של Counterpoint, הרבעון השלישי של 2024 היה הרבעון החזק ביותר במכירות סמארטפונים של גוגל. למרות שגוגל לא פרסמה נתונים מדויקים, הישג זה מראה מגמת צמיחה חיובית עבור המותג. זהו סימן מעודד, במיוחד כשהפיקסל מתמודד עם תחרות קשה בשוק הסמארטפונים הצפוף.
בנוסף, גוגל קיבלה הפוגה משפטית משמעותית במאבק שלה מול חברת המשחקים EpicGames, בעקבות פסיקה מוקדמת שהורתה לה לבצע שינויים משמעותיים במדיניות חנות האפליקציות. השופט ג'יימס דונטו העניק לגוגל שהות נוספת ליישום השינויים, לאחר שגוגל טענה כי התקופה המקורית של שלושה שבועות אינה מספיקה לביצוע הבטוח של השינויים הנדרשים.
לבסוף, גוגל הודיעה על שינוי מבני פנימי, כאשר צוותי ה-Assistant שלה מתמזגים עם חטיבת "פלטפורמות ומכשירים" וצוותי Gemini יעברו לחטיבת DeepMind. צעד זה עשוי לשפר את המיקוד של גוגל בפרויקטים הקשורים לבית החכם ולשפר את חוויית המשתמש במוצרים כמו רמקולים חכמים ותצוגות חכמות, שחוו הזנחה מסוימת בשנים האחרונות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה