דיגיטל וטק

גוגל עושה סוף לאפליקציות המסוכנות: זה השדרוג שיגן עליכם

גוגל עומדת לשפר את מנגנוני האבטחה שלה עם תכונה חדשה שתשולב באנדרואיד 15, ותסייע בזיהוי אפליקציות זדוניות בזמן אמת. איך התכונה הזו תשפיע על פרטיות המשתמשים ואילו מכשירים יקבלו אותה קודם? הפרטים בפנים

רפאל בן זקרי | 
אנדרואיד 15 (צילום Shutterstock)
גוגל עובדת על שיפור מנגנוני הסריקה שלה לאפליקציות במכשירי אנדרואיד, במטרה להגן על מיליארדי משתמשים מפני התקפות זדוניות. נכון לעכשיו, Google Play Protect סורקת מעל 200 מיליארד אפליקציות מדי יום, ובמהלך Google I/O שהתקיים במאי, הודיעה החברה על תכונת אבטחה חדשה שתשולב ב-Android 15.
התכונה החדשה, הנקראת Live Threat Detection, תשתמש ביכולות הבינה המלאכותית של Google Play Protect כדי לנטר אפליקציות המגישות בקשות להרשאות רגישות ואת האינטראקציה שלהן עם אפליקציות ושירותים אחרים. במידה שהתכונה מזהה פעילות חשודה, האפליקציה תישלח לבדיקת Google והמשתמש יקבל אזהרה. אם יתברר שהאפליקציה זדונית, גוגל תבטל אותה מרחוק. חשוב לציין כי הבדיקה הזו מתבצעת במכשיר עצמו, מבלי לאסוף מידע פרטי, באמצעות מערכת "Private Computer Core" של גוגל, המאפשרת חישובים פרטיים ומאובטחים של נתונים רגישים.
עד סוף השנה, תכונת Live Threat Detection תגיע למכשירים המיוצרים על ידי Google Pixel, OnePlus, Oppo, ועוד. המטרה היא להפחית את השימוש הלא ראוי בהרשאות על ידי תוקפים המנסים לגנוב מידע אישי דרך שימוש במיקרופון, מצלמה והרשאות אחרות.
בנוסף, גוגל דורשת ממפתחים להגיש הצהרה אם האפליקציות שלהם דורשות הרשאות רגישות. מפתחים שלא יגישו את הטפסים עד סוף החודש עלולים לאבד את היכולת לעדכן את האפליקציות שלהם ב-Google Play, כאשר לחלק מהאפליקציות יינתן זמן עד סוף השנה לתקן את הקוד שלהן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה