דיגיטל וטק

השירות שהגן על לקוחות בישראל מפני הטרדות נסגר: זו הסיבה

בתחילת שנת 2023 נכנס לתוקפו חוק שנועד להגן על האזרחים בישראל מפני הטרדות, במסגרתו קם מאגר "אל תתקשר אליי", אתר אינטרנט שאזרחים בישראל יכולים היו להירשם אליו והוא משמש כמאגר מספרי הטלפון שאסור לפנות אליהם בפניות שיווקיות. אלא שכעת, האתר נסגר באופן זמני בשל חוסר בתקציב
מערכת ice | 
שיחה חסויה (צילום freepik)
בתחילת שנת 2023 נכנס לתוקפו חוק שנועד להגן על האזרחים בישראל מפני הטרדות, במסגרתו קם מאגר "אל תתקשר אליי", אתר אינטרנט שאזרחים בישראל יכולים היו להירשם אליו והוא משמש כמאגר מספרי הטלפון שאסור לפנות אליהם בפניות שיווקיות.
כחלק מזה, לחברות מסחריות במשק אסור היה להתקשר למספרי טלפון בישראל שנרשמו את המאגר, ואם היו עוברות על החוק הן היו נענשות על כך. אלא שהיום (חמישי) פורסם ב-YNET כי השירות נסגר נכון לעכשיו באופן זמני.
על פי הדיווח, הסיבה לכך היא חוסר תקציב, שגורמת לכך שהמאגר לא יוכל לפעול כרגיל. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן היא זו שמנהלת את המאגר, ולטענתה, היא מימנה אותו מכיסה, זאת למרות שהסיכום התקציבי היה שונה וכלל מימון ממשלתי שאינו מגיע כעת.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מסרה בתגובה ל-YNET: "מערכת אל תתקשרו אליי מומנה על ידי הרשות ומשרד הכלכלה במשך כל השנה הנוכחית, על אף התחייבות המשרד לשוויון חברתי להעביר את התקציב. המערכת פועלת על מנת לאפשר מימוש החוק הרלוונטי בחוק הגנת הצרכן".
"עקב בעיית תקציב לא תוכל הרשות להמשיך לממן את תפעול המערכת. למרות פניות חוזרות ונשנות עוד משנת 2023 להעברת תקציב לרשות לשם תפעול המערכת, לא הועבר התקציב הנדרש. מערכת אל תתקשרו אליי חשובה לציבור הצרכנים ומשרתת היטב את מטרות החוק, הרשות ומשרד הכלכלה מנסים לפעול למציאת פתרון שיאפשר את חזרת המערכת לפעילות מלאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה