דיגיטל וטק

סמסונג מכריזה על משבר: האם תצליח להתאושש?

סמסונג מודה בפומבי במשבר בעקבות דו"ח רווחים מאכזב ותחרות עזה מול יצרניות שבבים מובילות, כאשר ירידות בערך המניות בהיקף של 30% מעוררות חששות לגבי עתידה בתחום השבבים המתקדמים. איך תתמודד מול המתחרות החזקות?
רפאל בן זקרי | 
סמסונג Exynos (צילום Shutterstock)
סמסונג אלקטרוניקס הכריזה על "משבר" בחברה והתנצלה פומבית בעקבות דו"ח רווחים מאכזב לרבעון השלישי של 2024. החברה דיווחה על רווח תפעולי של 9.1 טריליון וון (6.8 מיליארד דולר), נמוך מציפיות השוק שעמדו על 10.3 טריליון וון. אף שהרווחים גדלו לעומת השנה שעברה, הם ירדו ב-13% בהשוואה לרבעון השני, מה שמגביר את החשש לגבי התחרותיות של סמסונג בתחום השבבים המתקדמים המיועדים למערכות בינה מלאכותית.
החברה מתמודדת עם ירידת מחיר המניה שלה בכ-30% בחצי השנה האחרונה, בשל דאגות לגבי יכולתה להתחרות מול יצרניות שבבים כמו SK Hynix ומיקרון, במיוחד בתחום השבבים המתקדמים HBM (זיכרון בעל רוחב פס גבוה). SK Hynix החלה בייצור המוני של שבבי HBM3E מתקדמים, בזמן שסמסונג עדיין לא עברה את מבחני האיכות של אנבידיה, מה שגורם לה להפסיד נתח שוק משמעותי.
בנוסף לכך, סמסונג מתקשה לצמצם את הפער מול TSMC בתחום ייצור השבבים על פי חוזה. האנליסטים מזהירים שהמפעל החדש של סמסונג בטיילור, טקסס, עלול להסתיים כהשקעה לא מנוצלת אם החברה לא תצליח להבטיח לקוחות גדולים לשבבים המתקדמים שתתכנן לייצר שם.
המשבר מגיע גם בעקבות תחרות גוברת בשוק הסמארטפונים היוקרתיים, עם השקת מכשירים מתקדמים חדשים מצד אפל ו-Huawei. סמסונג נמצאת תחת לחץ לשפר את התחרותיות הטכנולוגית שלה, והיא נוקטת בצעדים כמו פיטורי עובדים במקומות שונים בעולם בניסיון לשפר את היעילות התפעולית שלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה