דיגיטל וטק

טראמפ מאיים על גוגל: "להעמיד אותה לדין"

דונלד טראמפ מאשים את גוגל בהטיית תוצאות חיפוש לטובת יריבתו, קמלה האריס, ומצהיר שאם ינצח בבחירות הקרובות, יפעל להעמיד את החברה לדין. האשמות טראמפ מגיעות בזמן שגוגל כבר מתמודדת עם תביעה משמעותית בנושא הגבלים עסקיים. האם מדובר בהסלמה חדשה או באסטרטגיה פוליטית?
רפאל בן זקרי |  1
טראמפ מאיים על גוגל (צילום shutterstock)
דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות וראש ממשלת ארה"ב לשעבר, מאיים כי אם ינצח בבחירות הקרובות וישוב לבית הלבן, יורה למשרד המשפטים להעמיד לדין את גוגל. טראמפ טוען שגוגל מציגה רק סיפורים שליליים עליו, בזמן שהיא מציגה רק כתבות חיוביות על יריבתו בבחירות, סגנית הנשיא קמלה האריס. לדבריו, פעולות אלה מהוות התערבות בלתי חוקית בבחירות.
בפוסט שפרסם בפלטפורמת TruthSocial, כתב טראמפ כי "נקבע שגוגל השתמשה באופן לא חוקי במערכת שמציגה רק סיפורים רעים עליי, חלקם אף מומצאים, בעוד שהיא חושפת רק כתבות חיוביות על קמלה האריס". טראמפ הוסיף כי אם משרד המשפטים לא יפעל להעמיד את גוגל לדין, הוא יעשה זאת בעצמו אם ינצח בבחירות.
בפועל, משרד המשפטים וגוגל מתמודדים כעת בבית המשפט בעניין אחר לחלוטין, שבו מואשמת החברה בהפרת חוקי ההגבלים העסקיים בתחום הפרסום. במידה והחלטת השופט תהיה לרעת גוגל, משרד המשפטים עשוי לדרוש את פירוק החברה לחברות עצמאיות קטנות יותר.
זהו לא המקרה הראשון שבו טראמפ מאשים את גוגל. כבר ב-2018, כאשר כיהן כנשיא, טען שגוגל מכוונת את תוצאות החיפוש כך שסיפורים ביקורתיים עליו יופיעו בראש הרשימה. אז, הממשל שקל לנקוט צעדים להסדרת מנוע החיפוש של החברה, אך המאמץ לא יצא אל הפועל.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקרן בן שקרן (ל"ת)
    Dump trump 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור