דיגיטל וטק

גוגל הגישה תלונה נגד מיקרוסופט: מי מונעת תחרות בעסקי הענן?

אלפבית, חברת האם של גוגל, הגישה תלונה לנציבות האירופית בטענה שמיקרוסופט פוגעת בתחרות בענן, מחייבת לקוחות בתוספת עלויות אצל ספקי ענן מתחרים ומעניקה עדכוני אבטחה באיחור. האם זהו הקרב שיטלטל את שוק הענן?
רפאל בן זקרי | 
גוגל ומיקרוסופט (צילום Shutterstock)
אלפבית, חברת האם של גוגל, הגישה תלונה לנציבות האירופית נגד מיקרוסופט, בטענה שזו נוקטת בפעולות אנטי-תחרותיות כדי לכבול לקוחות לפלטפורמת הענן שלה, Azure. גוגל, שמתחרה בענן מול מיקרוסופט ואמזון, טוענת שמיקרוסופט מנצלת את מערכת ההפעלה Windows Server כדי לחסום תחרות.
סגן נשיא Google Cloud, אמית זאוורי, אמר כי מיקרוסופט מחייבת לקוחות לשלם תוספת של 400% כדי להפעיל את Windows Server אצל ספקי ענן מתחרים, בעוד שעל Azure אין עלויות כאלה. בנוסף, משתמשים במערכות מתחרות מקבלים עדכוני אבטחה מאוחרים ומוגבלים יותר.
במחקר שנערך ב-2023 נמצא כי חברות וגופים ציבוריים באירופה משלמים עד מיליארד יורו בשנה על קנסות רישוי למיקרוסופט. ביולי האחרון מיקרוסופט הגיעה להסדר של 20 מיליון יורו בנוגע לרישוי בענן, אך ההסדר לא כלל את Google Cloud ואמזון, שעדיין מבקרות את המהלך.
מיקרוסופט טענה בתגובה כי הסדרים דומים כבר הושגו עם ספקי ענן אירופיים אחרים, והביעה ספק שהנציבות תשתכנע מטענות גוגל. האחרונה, לעומת זאת, מזהירה כי שוק הענן יהפוך למגביל יותר ללא התערבות רגולטורית שתסיים את "כבילת הלקוחות" של מיקרוסופט ותאפשר תחרות הוגנת.
כזכור, ביולי האחרון דווח כי גוגל הציעה חבילת תמריצים בשווי של 495 מיליון דולרים לחברות ענן באירופה כדי למנוע מהן להגיע להסכם עם מיקרוסופט ולעודד אותן להמשיך בתלונתן נגד החברה. התלונה, שהוגשה על ידי ארגון הסחר CISPE לרשות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, טענה שמיקרוסופט מקשה על לקוחות לעבור ספקי ענן בשל קשירת התוכנה לשירותי Azure שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה