דיגיטל וטק

חצי מיליארד דולר: כך גוגל מנסה לעצור את מיקרוסופט

בקרב בין ענקיות הטכנולוגיה, גוגל הציעה סכום עתק לחברות ענן באירופה במטרה לסכל הסכם עם מיקרוסופט ולהמשיך בתלונתן נגדה. מה היה המהלך הנועז של גוגל? האם ההצעה התקבלה או שמיקרוסופט גברה על היריבה? כל הפרטים
רפאל בן זקרי | 
גוגל ומיקרוסופט (צילום Shutterstock)
גוגל הציעה לקבוצת חברות ענן באיחוד האירופי 512 מיליון דולר (470 מיליון אירו) בניסיון לסכל הסכם הגבלים עסקיים עם מיקרוסופט ולהמשיך בתלונה הרשמית. לפי הדיווח בבלומברג, ארגון הסחר Cloud Infrastructure Services Providers in Europe (CISPE) הגיש תלונה לרשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, בטענה שמיקרוסופט מקשה על לקוחות עסקיים להחליף ספקים בגלל קשירת התוכנה לשירותי הענן Azure.
בעקבות התלונה, החל משא ומתן בין CISPE למיקרוסופט במטרה לשפר את הגישה לטכנולוגיות של מיקרוסופט ולסיים את התלונה הרשמית. גוגל, המתחרה של מיקרוסופט, נכנסה לתמונה והציעה חבילת כספים בתנאי ש-CISPE תמשיך בתלונה. חבילה זו כללה רישיונות תוכנה בשווי 495 מיליון דולר (455 מיליון אירו) והיתרה במזומן, והצעת שותפות ארוכת טווח.
בנוסף, אמזון, המציעה את שירותי הענן AWS, אף היא תרמה לחבילה של גוגל, כאשר ההצעה של האחרונה הייתה מותנית בהמשך התלונה נגד מיקרוסופט. למרות ההצעה המפתה, חברות הענן האירופאיות בחרו לחתום על הסכם דומה עם מיקרוסופט, הכולל גישה לתכונות Azure משופרות ויכולת להציע מוצרים ושירותים של מיקרוסופט בתשתיות הענן המקומיות שלהן, ותשלום סכום של כ-11 מיליון דולר.
ההצעה של גוגל לא הצליחה לשנות את מסלול ההסכם בין CISPE למיקרוסופט, אשר הצליחו להגיע להסכמות לשיפור הגישה לטכנולוגיות ולהקלת המעבר בין ספקי ענן. ההסכם החדש מעניק לחברות הענן האירופאיות יתרונות נוספים ומסמן את מיקרוסופט כשותפה מרכזית בשוק הענן באירופה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה