דיגיטל וטק

בעיות בחיבור לאינטרנט? כך תבדקו את עוצמת ה-Wi-Fi שלכם

חיבור אינטרנט איטי או מקוטע? ייתכן שעוצמת האות של ה-Wi-Fi חלשה. במדריך זה תלמדו איך לבדוק בעצמכם בקלות ובמהירות את עוצמת האות במחשבי Windows, באמצעות מספר שיטות שונות לבחירתכם
רפאל בן זקרי | 
גלישה באינטרנט (צילום freepik)
בעיות בחיבור האינטרנט יכולות להיות מתסכלות במיוחד, ולהקשות על העבודה או השימוש שלכם במחשב. אחד מהגורמים לבעיות בחיבור הוא עוצמת האות של ה-Wi-Fi. במדריך שלהלן תלמדו איך לוודא מהי עוצמת האות של החיבור שלכם בקלות ובמהירות, באמצעות מספר דרכים פשוטות במחשבי Windows.
1. בדיקת סמל ה-Wi-Fi בפינת שורת המשימות
בפינת שורת המשימות, בצד שמאל למטה ליד השעון והסוללה, ישנו סמל של Wi-Fi. לחיצה על הסמל תפתח חלון קטן שבו מוצגת עוצמת האות של הרשת המחוברת, יחד עם עוצמת האות של רשתות נוספות בסביבה. ככל שיש יותר קווים מלאים, כך האות חזק יותר.
2. שימוש בהגדרות Windows
פתחו את תפריט "התחל" ולאחר מכן לחצו על "הגדרות". בתוך ההגדרות, בחרו "רשת ואינטרנט" ואז "Wi-Fi". בעמוד זה תראו את שם הרשת המחוברת ואת סמל עוצמת האות. גם כאן, ככל שיש יותר קווים מלאים בסמל, כך האות חזק יותר.
3. בדיקה דרך לוח הבקרה
עוד דרך לבדוק את עוצמת ה-Wi-Fi היא דרך לוח הבקרה. הקלידו "Control Panel" בשורת החיפוש ולחצו על "רשת ואינטרנט", ואז על "מרכז הרשת והשיתוף". שם, תוכלו לראות ליד שם הרשת סמל קטן שמציין את עוצמת האות. אם תלחצו על שם הרשת, ייפתח חלון נוסף ובו פירוט נוסף על איכות האות.
4. שימוש בשורת הפקודה (Command Prompt)
למי שמעדיף כלים טכניים יותר, ניתן לבדוק את עוצמת האות דרך שורת הפקודה. הקלידו "cmd" בשורת החיפוש, ולאחר מכן הכניסו את הפקודה הבאה: netsh wlan show interfaces. בחלון שיופיע, חפשו את השורה עם המילה "Signal" – היא תציג את עוצמת האות באחוזים. עוצמה שבין 80% ל-100% מעידה על אות חזק מאוד.
5. בדיקת עוצמת האות ב-PowerShell
דרך נוספת לבדוק את האות היא באמצעות Powershell. הקלידו "powershell" בשורת החיפוש והכניסו את הפקודה הבאה:
(netsh wlan show interfaces) -Match '^\s+Signal' -Replace '^\s+Signal\s+:\s+'.
הפקודה תחזיר את עוצמת האות באחוזים, כמו בשורת הפקודה.
כל אחת מהשיטות שלעיל מאפשרת בדיקה מהירה של עוצמת האות של ה-Wi-Fi במחשב ה+Windows שלכם, כך שתוכלו לבחור את הדרך המתאימה ביותר ולהיעזר בה במקרה של בעיות חיבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה