דיגיטל וטק

הסכנות של WiFi ציבורי: מה אתם צריכים לדעת כדי לשמור על עצמכם בטוחים

כולנו נתקלים ב-WiFi ציבורי חינמי בכל מקום, מבתי קפה ועד שדות תעופה, אבל לא כולם מודעים לסכנות שבו. האקרים עלולים ליירט את התקשורת, לגנוב נתונים ולהתקין תוכנות זדוניות. כיצד תוכלו להימנע מהסיכונים?
רפאל בן זקרי | 
וויפי בתחבורה ציבורית-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
מי מאיתנו לא נתקל באינטרנט ציבורי חינמי בכל מקום, החל מבתי קפה ועד שדות תעופה, פארקים ציבוריים ומרכזי קניות? החיבור הזמין אמנם מאפשר לנו לבדוק מיילים, לגלוש ברשתות החברתיות, ולהשתמש בשירותי ניווט מבלי להוציא כסף על חבילות נתונים, אבל לא כולם מודעים לסכנות שבו.
תפוצת ה-WiFi הציבורי גדולה כל-כך, שלפי מחקר שנערך על ידי חברת Saily עולה כי 58% מהאמריקאים משתמשים בו בזמן נסיעותיהם, ונראה שהמצב לא שונה כל כך גם בישראל. למרות הנוחות והחיסכון בעלויות, שימוש כזה חושף את המשתמשים לסיכוני אבטחת סייבר משמעותיים.
ויקינטס מקניקס, ראש מחלקת אסטרטגיית מוצרים ב-Nord Security, מציין כי Wi-Fi ציבורי מקושר לבעיות סייבר רבות, כמו התקפות שבהן תוקפים יכולים ליירט את התקשורת בין המכשירים לרשת ולגנוב נתונים או להתקין תוכנות זדוניות. בנוסף, תוקפים עשויים לגנוב קובצי Cookies ולגשת לחשבונות משתמשים ללא הרשאה.
האקרים משתמשים גם בטכניקות כמו הקמת נקודות חמות מזויפות שמחקות רשתות לגיטימיות, מה שגורם למשתמשים להתחבר אליהן מבלי לדעת ומאפשר לתוקפים ליירט את התקשורת. בנוסף, תוכנות "רחרוח" מיוחדות מאפשרות לתוקפים ללכוד נתונים המועברים ברשתות ציבוריות.
כדי להימנע מסיכונים אלה, מקניקס ממליץ להשתמש ברשתות סלולריות למשימות רגישות כמו בנקאות מקוונת ולעדכן את התוכנות במכשירים באופן שוטף. כמו כן, שימוש ב-VPN יכול להצפין את חיבור האינטרנט ולהקשות על התוקפים ליירט את הנתונים. על אף הנוחות שבשימוש ב-Wi-Fi ציבורי, יש לשקול את הסיכונים ולנקוט באמצעי אבטחה כדי לשמור על פרטיות ובטיחות המידע האישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה