דיגיטל וטק

אינטל מכריזה: המוצרים שיסייעו לה לחזור להובלה בשוק?

אינטל חושפת את מעבדי Xeon 6 ואת מאיץ ה-AI Gaudi 3, שמכוונים להחזיר אותה לעמדת ההובלה בשוק הדאטה סנטר והבינה המלאכותית. עם ביצועים מרשימים ואימוץ מצד ענקיות כמו גוגל ו-IBM, ואפילו המתחרה אנבידיה, האם זה מה שיסייע לה לחזור לימי התהילה?
רפאל בן זקרי | 
Intel Gaudi 3 (צילום Intel)
אינטל, שנמצאת בתקופה הקשה בתולדותיה בעקבות תמורות שונות בשוק, לא מוותרת בקלות. היום, החברה הכריזה על השקת שני מוצרי דגל חדשים לשוק הדאטה סנטר (מרכז נתונים) והבינה המלאכותית: מעבדי Xeon 6 ומאיץ ה-AI Gaudi 3 שפותח בישראל על ידי הבאנה לאבס. המוצרים החדשים מציעים שיפורים משמעותיים בביצועים עבור עומסי עבודה בתחום ה-AI ומחשוב עתיר ביצועים (HPC), ומהווים חלק מהאסטרטגיה של אינטל לחזור לעמדת ההובלה בשוק הדאטה סנטר.
בין החברות הבולטות שאימצו את הטכנולוגיות החדשות ניתן למצוא את גוגל, IBM, Dell ואפילו את המתחרה אנבידיה. Google Cloud תשלב את מעבדי Xeon 6 בשירותי הענן שלה, ו-IBM תציע שירותי ענן מבוססי Gaudi 3 ב-IBM Cloud. אנבידיה תשתמש במעבדי Xeon 6 כפלטפורמת מארח במערכות DGX, המיועדות למחשוב אינטנסיבי ולמידת מכונה.
מעבדי Xeon 6 מציגים שיפור של פי 5.5 בביצועי AI לעומת המתחרים, ופי 2.1 בביצועים בתחום HPC. המעבדים כוללים טכנולוגיות שפותחו בישראל, כמו Intel AMX להאצת פעולות AI, ו-Intel TDX לאבטחת מכונות וירטואליות בענן. Gaudi 3, שפותח על ידי הבאנה לאבס בישראל, מציע פי 2 כוח חישוב ל-AI ורוחב פס רשת כפול בהשוואה לדור הקודם, עם יחס עלות-תועלת טוב פי 1.8 בהשוואה למתחרים כמו NVIDIA H100. יתרונות נוספים כוללים שימוש בתקשורת Ethernet סטנדרטית ויכולת הרחבה פשוטה.
אינטל חשפה גם את Clearwater Forest, מעבד דאטה סנטר עתידי המבוסס על טכנולוגיית ייצור מתקדמת 18A, שיבטיח שיפור בביצועים ואפקטיביות האנרגיה. בנוגע לזמינות, מעבדי Xeon 6 זמינים כעת ללקוחות נבחרים, בעוד שמאיצי Gaudi 3 יהיו זמינים לקהל הרחב בין הרבעון השלישי של 2024 לרבעון הראשון של 2025.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה