דיגיטל וטק

גוגל עושה סוף לתמונות ה-AI: כך תזהו תמונה שנוצרה בבינה מלאכותית

לאור הבלבול הגדול שקיים בתחום, גוגל נענית ומכניסה סוף סוף שקיפות לעולם התמונות עם פיצ'ר חדש שיסמן תמונות שנוצרו או נערכו באמצעות AI בתוצאות החיפוש. איך זה ישפיע על מה שאתם רואים, ומה עומד מאחורי הטכנולוגיה שתחשוף את מקור התמונות?

רפאל בן זקרי | 
גוגל, AI (צילום shutterstock, אילוסטרציה AI)
מכירים את התחושה כשאתם נתקלים בתמונה בגוגל ולא בטוחים אם היא אמיתית או שהיא בעצם נוצרה באמצעות בינה מלאכותית? אז כעת גוגל עושה לזה סוף. החברה הודיעה כי בקרוב תתחיל לסמן תמונות שנוצרו או נערכו בעזרת AI בתוצאות החיפוש שלה, כאשר המהלך נועד לספק שקיפות טובה יותר למשתמשים ולמנוע בלבול בין תמונות אמיתיות לכאלו שנוצרו באמצעים דיגיטליים מתקדמים.
הסימון יתבצע דרך פיצ'ר בשם "אודות התמונה הזו", שיופיע בתוצאות חיפוש תמונות, Google Lens, ואפליקציות נוספות כמו Circle to Search באנדרואיד. בנוסף, גוגל שוקלת להחיל את השינויים גם על פלטפורמת הפרסום שלה, ואולי אף על סרטוני יוטיוב בהמשך השנה. השינוי הזה יאפשר למשתמשים לדעת אם תמונה נערכה או נוצרה באמצעות כלי AI, ויעניק להם מידע חשוב לגבי אמינות התוכן שהם רואים.
גוגל תשתמש במטא-דאטה של C2PA כדי לזהות את מקור התמונות ואת הכלים ששימשו ליצירתן. מדובר בקואליציה בה גוגל חברה, ודרכה היא שואפת להבטיח שהמידע המצורף לתמונה אמין ואינו שונה או מזויף. הטכנולוגיה הזאת תעזור לעקוב אחרי תהליך היצירה של תמונות, כולל מתי ואיפה נוצרו ואילו כלים דיגיטליים שימשו לכך.
המהלך החדש של גוגל מהווה צעד חשוב בשיפור השקיפות בעולם הדיגיטלי, במיוחד לנוכח ההתפתחות המהירה של טכנולוגיות AI. השימוש במידע הזה יאפשר למשתמשים להבין טוב יותר את תהליך יצירת התוכן ולסמוך עליו, בין אם מדובר בתמונה, וידאו או אודיו. גוגל גם תשתמש בטכנולוגיות נוספות כמו SynthID, סימן מים דיגיטלי, כדי להבטיח שהמידע נשמר נכון ולא משתנה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה