דיגיטל וטק

מטא חוסמת כלי תקשורת רוסיים: האם זו תחילת הסנקציות הדיגיטליות?

מטא אוסרת את כלי התקשורת הרוסיים המשתייכים ל"רוסיה היום" בפלטפורמות שלה, בעקבות שימוש בהטעיה והשפעה זרה

מערכת ice | 
מטא ורוסיה (צילום shutterstock)
חברת מטא, הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, הודיעה הלילה (שלישי) על החלטה חסרת תקדים, לחסום את כלי התקשורת הרוסיים הנמצאים תחת תאגיד "רוסיה היום". התאגיד, שהוקם על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני כעשור, כולל מגוון אמצעי תקשורת כמו תחנות הטלוויזיה RT, תחנות רדיו וסוכנויות חדשות כמו רי"א נובוסטי.
מטא מסבירה כי האיסור על כלי התקשורת הרוסים נובע מהשימוש בטקטיקות של הטעיה שמטרתן לבצע השפעה חשאית באינטרנט. מדובר בהסלמה משמעותית בפעולות החברה נגד התקשורת הממלכתית הרוסית, אחרי שבשנים האחרונות נקטה בפעולות מוגבלות יותר, כמו חסימת פרסום מודעות והפחתת טווח ההגעה של פוסטים.
בהודעת החברה נמסר: "לאחר שיקול מדוקדק, החלטנו להרחיב את האכיפה שלנו נגד כלי תקשורת ממלכתיים מרוסיה. 'רוסיה היום', RT וגופים קשורים אחרים נאסרים כעת מהאפליקציות שלנו ברחבי העולם בעקבות פעולות השפעה זרות".
ההגבלות ייכנסו לתוקף בימים הקרובים ויכללו את כל האפליקציות של מטא, כולל פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ו-Treads. צעד זה מהווה חלק מהמאמצים של מטא למנוע שימוש לרעה בפלטפורמות שלה למטרות השפעה זרה ולשמור על המידע המופץ ברשתות החברתיות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה