דיגיטל וטק

ישראל הבאה בתור? מטא תשתמש בנתונים מהפוסטים שלכם

לאחר עיכובים וחששות, הרשויות בבריטניה אישרו למטא להשתמש בתכנים ציבוריים ברשתות החברתיות שלה לצורך אימון מודלי הבינה המלאכותית. החברה התחייבה לאפשר למשתמשים לבחור לא לאשר שימוש במידע שלהם, אך הסוגיה מעוררת שאלות רבות סביב איסוף הנתונים. כיצד ישפיע הצעד הזה על המשתמשים ומה יהיו ההשלכות?
רפאל בן זקרי | 
מטא AI (צילום shutterstock)
לאחר החששות הרבים מצד משתמשים רבים ופעילים שונים, מטא קיבלה אישור מהרשויות בבריטניה להתחיל להשתמש בפוסטים ציבוריים בפייסבוק ובאינסטגרם לצורך אימון מודלי הבינה המלאכותית שלה. הצעד הזה מגיע לאחר שהחברה נאלצה להשהות את פעילויות ה-AI שלה באיחוד האירופי בעקבות חששות שעלו לגבי איסוף הנתונים.
כיום, מודלי בינה מלאכותית מתקדמים מבוססים בעיקר על נתונים פומביים שנאספו מהאינטרנט. עם זאת, ככל שהמודלים הללו זכו לפופולריות, האינטרנט הפך למחמיר יותר לגבי שיתוף נתונים, כאשר אתרים רבים חוסמים גישה ל-AI אלא אם הם מקבלים תשלום על כך. במצב כזה, שימוש בנתונים הציבוריים של פייסבוק ואינסטגרם, הנמצאים בבעלות מטא, נראה כמו בחירה מתבקשת.
לאחר דיונים עם משרד המידע הבריטי (ICO), מטא קיבלה אישור רשמי לשימוש בנתונים. ה-ICO הצהיר כי מטא תקל על המשתמשים לבחור לא להשתתף בתהליך האימון של ה-AI, אך עדיין קיימת דאגה מוסרית בנוגע לגריפת נתונים מהאינטרנט. למרות החששות, כמעט כל חברה גדולה כיום משקיעה רבות בבינה מלאכותית. לדוגמה, Meta AI כבר משולב בכמה משירותי מטא כמו ווטאסאפ, והחברה עובדת על פיתוח משקפי AR חכמים המונעים ב-AI, ונחשבים בעיניה לעתיד המחשוב.
החששות הציבוריים בנוגע ל-AI נמשכים, בעיקר אנשים שחוששים לאבד את מקום העבודה שלהם לטובת המודלים המתקדמים או כאלו שפשוט מרגישים לא בנוח עם השימוש בנתונים האישיים שלהם. כעת, יהיה מעניין לראות לאן יתפתח הסיפור וכיצד תגיב כל רשות מחוקקת לנושא, ובמיוחד בישראל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה