דיגיטל וטק

אפל נפרדת לאחר שני עשורים: זה השינוי שתראו באייפון

החל משנת 2025, אפל תפסיק להשתמש במסכי LCD במכשירי האייפון שלה. המעבר המלא ל-OLED יביא לסיומו של עידן בן 18 שנים, ויהווה שינוי מהותי בשותפויות האסטרטגיות של אפל עם ספקיות המסכים. מה המשמעות עבור המשתמשים, ואיזו השפעה תהיה על האייפונים?
רפאל בן זקרי |  1
אייפון (צילום shutterstock)
אפל מתכוננת לצעד משמעותי שיסיים עידן טכנולוגי ארוך מצידה. החל משנת 2025, לא יופיעו יותר מסכי LCD במכשירי האייפון החדשים של החברה. המעבר הזה יושלם עם השקת האייפון SE 4, הדור הרביעי של האייפון המוזל, שצפוי לצאת במחצית הראשונה של 2025. מדובר בדור הרביעי של סדרת ה-SE, שנועדה להציע למשתמשים אייפון מתקדם במחיר נגיש יותר. בכך, אפל תשלים את המעבר המלא לשימוש במסכי OLED בכל דגמיה, לאחר 18 שנים שבהן השתמשה במסכי LCD במכשירים השונים.
המעבר למסכי OLED החל עם השקת האייפון X בשנת 2017, והביא עמו יתרונות משמעותיים כמו זוויות צפייה רחבות יותר, בהירות וניגודיות גבוהות יותר, וחיסכון באנרגיה. האייפונים היקרים עברו למסכי OLED, בעוד שסדרת ה-SE המשיכה להשתמש בטכנולוגיית ה-LCD מהדגמים הישנים. עם השקת האייפון SE 4, המבוסס על האייפון 14, יסתיים השימוש ב-LCD בדגמים החדשים.
המעבר המוחלט ל-OLED יוביל לסיום השותפות ארוכת השנים של אפל עם הספקיות היפניות Japan Display ו-Sharp, שהיו אחראיות בעבר לכ-70% ממסכי האייפון. מעתה, מסכי ה-OLED עבור האייפון SE 4 יסופקו על ידי החברות BOE הסינית ו-LG Display הדרום-קוריאנית, כאשר Samsung Display תמשיך להיות הספקית המובילה עם נתח של 50%.
בנוסף, על פי השמועות, האייפון SE 4 יתמוך בטכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת של אפל ויכלול ככל הנראה את מעבד ה-A18 שישולב גם בדגמי האייפון 16 והאייפון 16 פלוס, יחד עם 8GB של זיכרון RAM, המינימום הנדרש לתמיכה בפלטפורמת הבינה המלאכותית החדשה של החברה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המסכים שיש לנו כעת באיפון 12 פרו מקס הם lcd או oled
    חיים 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המסכים שיש לנו כעת באיפון 12 פרו מקס הם lcd או oled אפשר תשובה ! והאיפון החדש 16 פרו מקס אותו דבר ?
    סגור