דיגיטל וטק

הסיפור שלא סופר: איך מיקרוסופט הצילה את אפל?

המהלך הדרמטי של המתחרה הגדולה ביותר של אפל, שבלעדיו ייתכן שלא היינו רואים את האייפון. מה קרה מאחורי הקלעים באותו זמן קריטי בשנות ה-90, ואיך זה השפיע על עתיד הטכנולוגיה כפי שאנחנו מכירים אותה? הסיפור שלא סופר
רפאל בן זקרי |  2
מיקרוסופט ואפל (צילום shutterstock, unsplash)
בכל פעם שאפל מכריזה על הדור הבא של האייפון, קשה לדמיין את העולם הטכנולוגי בלעדיה. אך האם אי פעם חשבתם על כך שאולי לא היינו מגיעים למצב הזה ללא עזרתה של המתחרה הגדולה ביותר של אפל בזמנו? בשנות ה-90 המאוחרות, אפל הייתה על סף קריסה, ולולא התערבות מפתיעה מצד מיקרוסופט, ייתכן שהאייפון וכל שאר המכשירים האייקוניים של אפל לא היו רואים אור.
במאמר חדש של לאנס אולנוף מ-TechRadar, הוא סוקר את העזרה של מיקרוסופט לאפל, ערב אירוע הכרזה הבא של הענקית מקופרטינו, שבו יוצגו דגמי האייפון 16 החדשים. מיקרוסופט, שהייתה המתחרה הגדולה של אפל בשנות ה-9,  בזמן שאפל הייתה על סף קריסה, עם הכנסות שצנחו והפסדים כבדים. סטיב ג'ובס, שחזר לחברה ב-1997, הציג תוכנית הצלה שכללה השקעה מפתיעה מצד מיקרוסופט בסך 150 מיליון דולר.
במהלך כנס Macworld 1997, ג'ובס הכריז על ההשקעה מצד מיקרוסופט, שהגיעה יחד עם הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי ורישוי פטנטים, כולל התחייבות להמשיך לפתח את Office עבור Mac. המהלך עורר תגובות מעורבות, כאשר חלק מהקהל הביע חוסר שביעות רצון מהשיתוף פעולה עם המתחרה הגדולה ביותר של אפל באותה תקופה.
למרות התגובות הראשוניות, ההשקעה הזו הוכיחה את עצמה כהכרחית עבור אפל. הכסף שסיפקה מיקרוסופט אפשר לאפל לפתח מוצרים חדשים, כמו ה-iMac שהושק ב-1998, ולהכין את הקרקע למהפכה הטכנולוגית שהגיעה עם האייפוד, האייפון והאייפד.
לפי אולנוף, בסופו של דבר, ייתכן שאם לא הייתה מתקיימת אותה השקעה מצד מיקרוסופט, אפל לא הייתה שורדת כדי לשנות את פני עולם הטכנולוגיה כפי שהיא עשתה בעשורים האחרונים. ולכן, כאשר אנחנו מתפעלים מהאייפון החדש, ראוי לזכור את תרומתה המכריעה של מיקרוסופט להישרדותה ולהצלחתה של אפל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחח
    משקיע 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אפל היו סוגרים מיקרוסופט היו נחשבים מונופול. לכן היתה להם מוטיבציה גבוהה שאפל ימשיכו להתקיים, לכן נתנו להם את הכסף.
    סגור
  • בדיוק
    שלומי 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכדי לא להיהפך לבעלי עניין (כי אז חזרנו לעניין המונופול) הם נאלצו להשקיע עד עשרה אחוזים
    סגור