דיגיטל וטק

סמסונג תרכוש את נוקיה? המהלך שעשוי לשנות את שוק התקשורת

סמסונג נמצאת במגעים לרכישת חטיבת התשתיות הסלולריות של נוקיה בעסקה שנאמדת בסכום עתק. אם המהלך יתממש, הוא צפוי למצב את סמסונג כשחקנית מרכזית בשוק התקשורת העולמי. האם העסקה תשנה את מאזן הכוחות בתעשייה?
רפאל בן זקרי | 
סמסונג (צילום Shutterstock)
סמסונג עשויה לרכוש את חטיבת התשתיות הסלולריות של נוקיה בסכום של 10 מיליארד דולר, כך על פי דיווחים חדשים. המהלך נמצא בשלב משא ומתן בין שתי החברות, ובמידה ויתממש, הוא צפוי להפוך את סמסונג לשחקנית מרכזית בתחום התשתיות הסלולריות בעולם.
נוקיה, שהתמודדה בשנים האחרונות עם קשיים בתחרות מול חברות כמו וואווי ו-Ericson, שקלה מספר אפשרויות יחד עם יועציה, כולל מכירת חלקים מחטיבת התקשורת שלה או מיזוג עם אחת מהמתחרות. על פי הדיווחים, החטיבה שווה כ-10 מיליארד דולר, וסמסונג רואה ברכישה זו הזדמנות לחזק את תחום רשתות התקשורת שלה, ובמיוחד את תחום ה-RAN, אשר מקשר בין סמארטפונים לשאר תשתיות התקשורת.
סמסונג כבר נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום תשתיות התקשורת, אך היא עדיין רחוקה מהמתחרות שלעיל. אם תרכוש את החטיבה מנוקיה, חלקה של סמסונג בשוק ה-RAN יקפוץ מ-6.1% ל-25.6%, מה שיהפוך אותה לספקית השנייה בגודלה בעולם בתחום זה.
כבר כיום, סמסונג מייצרת תחנות בסיס 4G ו-5G, שבבים, מכשירים, אנטנות וציוד ליבה, וסיפקה ציוד לחברות תקשורת גדולות ברחבי העולם, כולל Telus בקנדה, O2 Telefónica בגרמניה, Reliance Jio בהודו, KDDI ו-NTT DoCoMo ביפן, Dish ו-Verizon בארה"ב, ו-Vodafone בבריטניה. רכישת החטיבה של נוקיה תחזק את מעמדה הגלובלי בתחום זה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה