דיגיטל וטק

בעקבות מאסק: אפל נדרשת להיכנע לדרישות בית המשפט

לאחר חסימת הרשת החברתית X בברזיל בעקבות עימות בין אילון מאסק לבית המשפט העליון במדינה, אפל נדרשת להסיר את האפליקציה מה-App Store המקומי. עם קנס יומי מאיים ושמועות על משא ומתן, האם אפל תציית להוראה או תמשיך להחזיק בעמדתה?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק וטים קוק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, טוויטר/ טים קוק, pexels)
לאחר שהרשת החברתית X של אילון מאסק נחסמה באופן רשמי בברזיל בעקבות סכסוך בין אילון מאסק לבית המשפט העליון במדינה, בית המשפט דורש מאפל להסיר את האפליקציה מחנות ה-App Store בברזיל, אך הסרה זו טרם בוצעה.
מאז רכישת X על ידי אילון מאסק ב-2022, הפלטפורמה עוררה מחלוקות רבות, כולל בברזיל, שם יש לה כ-20 מיליון משתמשים. לאחרונה, מאסק סגר את משרדי X בברזיל ופיטר את כל העובדים המקומיים, בעקבות סירובו לציית להוראות בית המשפט העליון במדינה להסיר פרופילים המפיצים מידע כוזב.
החוק הברזילאי מחייב כל רשת חברתית שפועלת במדינה להחזיק נציג משפטי מקומי, ואף העניק למאבק אפשרות למנות כזה בתוך 24 שעות. אך מאסק לא עמד בדרישה זו, ולכן בית המשפט העליון החליט לחסום את הפלטפורמה בברזיל. נכון לעכשיו, X צברה כבר למעלה מ-3 מיליון דולר בקנסות על הפרת צווי בית המשפט במדינה.
בעקבות האיסור, בית המשפט הורה לכל ספקי האינטרנט בברזיל לנתק את הגישה ל-X, וכן דרש מאפל וגוגל להסיר את האפליקציה מהחנויות שלהן. למרות שהגישה ל-X אכן נחסמה, האפליקציה עדיין זמינה ב-App Store הברזילאי, מה שמאפשר למשתמשים עם VPN להמשיך להשתמש בה. אפל טרם מסרה אם תציית להוראת בית המשפט, כאשר הוטל עליה קנס יומי של 9,000 דולר במקרה של אי ציות.
בינתיים, ישנן שמועות כי מאסק נמצא במגעים עם הממשלה המקומית כדי להחזיר את X לפעילות בברזיל. במקביל, חסימת הפלטפורמה דחפה משתמשים רבים בברזיל לעבור לפלטפורמות מיקרובלוגינג אחרות כמו Mastodon, Bluesky, ו-Threads של מטא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה