דיגיטל וטק

חמישה צעדים להגנה על אתר הסחר שלך בעידן הדיגיטלי

בעקבות המלחמה עלו ההתראות על פריצות לאתרים ולכן הומלץ לחברות לבנות אסטרטגיה להתמודדות והתגוננות עם התקפות סייבר, יותם לין, CTO דיגיטל באלעד מערכות
יותן לין | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עם עליית האיומים המדיניים והמתחים הגלובליים, גם מספר התקפות הסייבר על אתרי אינטרנט, ובפרט אתרי סחר, זינק בעשרות אחוזים. מתקפות זדוניות כמו תוכנות כופר, וירוסים, פרצות נתונים, Phishing ועוד, עלולות לגרום להפסדים משמעותיים בזמן ובכסף, לפגיעה בפרודוקטיביות ובמכירות, ואף נזק בלתי הפיך למוניטין העסקי.
כמו כן, רגולציות מחמירות בתחום הגנת המידע, דוגמת ה-GDPR באיחוד האירופי וחוק הגנת הפרטיות בישראל, מציבות דרישות גבוהות לעמידה בתקני אבטחה. פרצת אבטחה עלולה להוביל לקנסות כבדים ואף לתביעות ייצוגיות.
לפיכך, חשוב שתהיה לכם אסטרטגיית אבטחת סייבר לאתר שלכם. בנייתה דורשת ידע ותכנון מעמיק, אשר יבטיח שהעסק או החנות האינטרנטית שלכם יוכלו להימנע מנזקים משמעותיים ולשמור על המשכיות עסקית בצורה בטוחה. להלן חמישה צעדים קריטיים לבניית אסטרטגיה אפקטיבית לאבטחת סייבר עבור אתרי סחר.
אחרי תחילת המלחמה הומלץ לאתרים רבים להתגונן ולהתמודד עם התקפות סייבר יותם לין, CTO דיגיטל באלעד מערכות מסביר.
מהם 5 הצעדים לפיתוח אסטרטגיית הגנה?
מודעות לאבטחה, הגורם האנושי
מודעות היא אבן היסוד באבטחת סייבר. הבנת הצורך הקריטי בהגנה מפני איומים, הכוללים את האינטרנט של הדברים (IoT) ומכשירים חכמים, מאפשרת לארגון לנקוט בצעדים הנכונים. מודעות מסייעת בזיהוי איומים ספציפיים, במיוחד כאלה הקשורים לטכנולוגיות חדשות, ומאפשרת לפתח הגנות מותאמות. ישנה חשיבות עליונה להנחיל מודעות זו גם לעובדי הארגון ולא להסתמך אך ורק על טכנולוגיה שתנטר ותזהה אותם. כשעובד מבין את חשיבות הערנות לאיומים, הוא יקפיד על יישום מדיניות האבטחה ויפעל בצורה פרואקטיבית נגד איומים פוטנציאליים. כבעל עסק, חיוני להתעדכן באיומים חדשים ולשפר באופן מתמיד את המדיניות, הכלים, וההדרכות על מנת להתמודד עם סיכונים מתעוררים ולהבטיח שהעסק יישאר מאובטח.
מניעת סיכונים, הגורם הטכנולוגי
כדי לשמור על האבטחה, חשוב לנקוט בצעדים שימנעו סיכונים ויפחיתו את הסיכוי לאירועי סייבר. הנה כמה מהצעדים שניתן לנקוט:
שליטה על אפליקציות כדי לוודא שרק תוכנות ואפליקציות מאושרות פועלות במערכת, ולהימנע מהפעלת תוכנות חשודות.
עדכונים שוטפים, כך שכל התוכנות ומערכות ההפעלה יהיו מעודכנות לגרסאות האחרונות עם כל תיקוני האבטחה.
הגבלות על קבצי אופיס
חיזוק האבטחה של תוכנות המשתמשים על ידי ביטול תכונות שמאפשרות לנוזקות לפעול.
הגבלת גישת מנהלים וצמצום מספר המשתמשים בעלי גישת ניהול כדי למנוע גישה לא מורשית לתוקפים.
אימות כפול באמצעות הוספת שכבת הגנה על ידי שימוש באימות נוסף מעבר לסיסמה.
גיבויים סדירים של הנתונים החשובים כדי להיות מוכנים לשחזור במקרה של תקלה או התקפה.
ניהול נתונים, תעשו סדר וארגון
האקרים תוקפים לעיתים קרובות נתונים רגישים במהלך מתקפות סייבר, במטרה לגנוב, להשחית או למכור מידע בעל ערך. בעסק קיימים נתונים רבים, כמו מידע אישי של לקוחות, פרטים פיננסיים, ואף מידע רפואי. אסטרטגיית אבטחת סייבר יעילה תכלול רמות גישה מותאמות לתפקידי המשתמשים, אשר יגבילו גישה לנתונים רגישים, ויצפינו נתונים כשאף אחד אינו משתמש בהם, במסגרת זו ייושמו פרוטוקולים מאובטחים (נהלי אבטחה), וביקורות אבטחה תקופתיות של אחסון הנתונים והגישה אליהם. בנוסף, חיוני לבנות תוכנית גיבוי ושחזור חזקה למקרה של פריצה, אשר תבטיח שחזור מהיר של המידע.
אבטחת רשת ובקרת גישה
חומות אש ומערכות לגילוי חדירות הן מרכיב קריטי באסטרטגיית אבטחת סייבר. חומות האש משמשות כמחסום בין הרשת הפנימית של העסק לאיומים חיצוניים, תוך סינון תעבורה נכנסת ויוצאת על פי כללים מוגדרים מראש, ובכך מונעות גישה בלתי מורשית לנתונים רגישים. מערכות זיהוי חדירה מנטרות את הרשת ומתריעות על איומים פוטנציאליים, ובכך מאפשרות להפחית את הסיכונים לפני שהם גורמים נזק משמעותי. מומלץ לשלב חומות גיבוי מרובות ולעודד שימוש בסיסמאות חזקות ומאובטחות.
ניטור וסקירה של אמצעי האבטחה, ההתמדה חשובה
אסטרטגיית אבטחת סייבר אינה מאמץ חד פעמי. היא דורשת ניטור, סקירה ושיפור מתמשכים כדי לעמוד בקצב האיומים המתפתחים. על ידי בדיקה ועדכון קבועים של אמצעי האבטחה, העסק יישאר מוגן מפני איומים חדשים. ביקורות האבטחה צריכות להתבצע באופן קבוע, ועדיף על ידי חברה חיצונית אובייקטיבית ובעלת מוניטין. התהליך צריך לכלול הליך שיפור מתמיד, כולל התעדכנות על איומים, השתתפות באירועים בתעשייה, סמינרים והדרכות כדי להישאר מעודכנים. בנוסף, יש לעדכן את מדיניות ונהלי האבטחה ולזהות חולשות באופן שוטף.
לא כדאי לחכות לפרצה כדי להבין את חשיבות האבטחה. סביבת אבטחת הסייבר מתפתחת כל הזמן, ועל מנת לשמור על העסק, יש צורך להיות אדפטיביים ופרואקטיביים.

יותם לין צילום: (רועי שור)
הכותב הוא CTO בחברת אלעד מערכות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה