דיגיטל וטק

אפל מתכוננת להשקת אייפון מתקפל: האם תאחר את הרכבת?

בעוד שוק הטלפונים המתקפלים גדל מיום ליום, אפל צפויה להיכנס לתחום רק ב-2026 עם אייפון מתקפל משלה. האם הכניסה המאוחרת תשפיע על ההצלחה שלה מול המתחרות הוותיקות כמו וואווי וסמסונג?
רפאל בן זקרי | 
אייפון מתקפל (צילום 9to5mac)
אפל מתכוננת להיכנס לשוק המתקפלים עם אייפון מתקפל, לאחר תקופה ממושכת של עבודה ופיתוח. בעוד אין אישור רשמי למכשיר כזה, הדיווחים מצביעים על כך שהמכשיר צפוי לצאת בשנת 2026, לצד מכשיר מתקפל נוסף דמוי אייפד או מקבוק. אך הכניסה המאוחרת לשוק הזה מעוררת שאלות רבות לגבי האסטרטגיה של אפל וההשפעה שלה על התחרות הקיימת.
שוק הטלפונים המתקפלים העולמי גדול מתמיד, כאשר עוד ועוד חברות מצטרפות אליו מדי שנה. כיום, סמסונג והמתחרה הסינית וואווי, מובילות את השוק, כאשר שתיהן יחד עם מוטורולה משיקות טלפונים מתקפלים כבר שנים. לפי מחקר של Counterpoint, שוק הטלפונים המתקפלים ראה צמיחה של 49% ברבעון הראשון של 2024, בעוד שמשלוחי האייפונים ירדו ב-13% באותה תקופה.
אכן, ייתכן שאפל מאחרת בהשקת הטלפונים המתקפלים, אך התזמון עשוי להיות דווקא יתרון עבורה. מכשירים מתקפלים עברו שיפורים משמעותיים מאז הימים הראשונים והכושלים שלהם, וכיום הם פופולריים ועמידים יותר. סמסונג, לדוגמה, שיפרה את סדרות ה-Galaxy Z Fold ו-Z Flip שלה במהלך השנים האחרונות, תוך שיפור העמידות של המסך והאמינות של הצירים. המתחרים גם מגבירים את מאמציהם, כאשר גוגל ו-OnePlus נכנסו לשוק עם מכשירים מתקפלים משלהן.
כדי שאייפון מתקפל יצליח, הוא יצטרך להצדיק את מחירו הגבוה, ולא רק עיצוב מרשים. אפל צריכה לשלב את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, כמו שהיא עושה עם דגמי ה-Pro, ולא להציע גרסה פשוטה יותר שמתקפלת. בנוסף, חשוב שאפל תביא למכשיר החדש אלמנטים חדשניים וייחודיים שישמרו על מוניטין החברה כחלוצה ולא כמחקה את מה שכבר קיים בשוק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה