דיגיטל וטק

פלטפורמת X של מאסק מותקפת: "מרכז הפיראטיות ברשתות החברתיות"

ליגות כדורגל מרכזיות תוקפות את פלטפורמת X של אילון מאסק על הפצת תוכן בלתי חוקי. במכתב למנכ"לית הפלטפורמה, הן דורשות צעדים דחופים נגד השיתוף הפיראטי. האם מאסק יצליח להרגיע את הרוחות?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק והרשת החברתית X (צילום shutterstock)
פלטפורמת המדיה החברתית X של אילון מאסק, נמצאת תחת מתקפה מצד ליגות כדורגל מרכזיות על כך שהיא משמשת כמרכז להפצת תוכן בלתי חוקי. ליגות כמו Premier League, LaLiga, Bundesliga ו-Serie A שלחו מכתב למנכ"לית X, לינדה יאקרינו, בדרישה לנקוט צעדים משמעותיים יותר נגד השיתוף הפיראטי הנרחב של תכני ספורט בפלטפורמה.
מאז רכישת X על ידי מאסק באוקטובר 2022, הפלטפורמה חוותה עלייה בשיתוף סרטים באורך מלא ושידורי ספורט חיים ללא פיקוח נאות. תכונות חדשות, כמו היכולת להעלות סרטונים ארוכים יותר, החריפו את הבעיה, והובילו להפצה רחבה של חומר מוגן בזכויות יוצרים.
המכתב, שנחתם גם על ידי גופי כדורגל מרכזיים כמו UEFA ו-CONMEBOL, כמו גם DIRECTV, Sky ו-DAZN, מבקר את המאמצים הלא מספקים של X להילחם בפיראטיות. הארגונים מדגישים את התגובה הבלתי מספקת של הפלטפורמה להסרת תוכן חי בלתי חוקי ואת התמיכה הטכנית המצומצמת תחת הנהגתו של מאסק.
הביקורת מגיעה בזמן שבו X מאבדת משתמשים למתחרים כמו Threads ו-Bluesky, אם כי היא נשארת פלטפורמה פופולרית לדיוני ספורט בזמן אמת. בעיות הפיראטיות המתמשכות עלולות להכביד על הקשרים של X עם ליגות ספורט ושדרנים, שקראו לפגישה דחופה כדי להתמודד עם המצב.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה