דיגיטל וטק

אפל מאבדת שליטה בשוק הגדול בעולם: אלו המכשירים שהביסו את האייפון

לאחר העלייה המעודדת בחודשים הקודמים, אפל מאבדת שליטה בשוק הגדול בעולם, כאשר מכירות האייפון ירדו באופן דרמטי למקום השישי, הרבה מתחת היצרניות מקומיות. מה גרם לשינוי הזה ואיך זה ישפיע על אפל בעתיד?
רפאל בן זקרי |  1
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN, Apple)
במהלך הרבעון השני של 2024, התרחש אירוע היסטורי בסין, המהווה את שוק הסמארטפונים הגדול בעולם. האייפון, שבעבר היה בין חמשת המותגים המובילים במדינה, איבד את מקומו ונסוג למקום השישי, במה שמהווה ירידה משמעותית למותג שזכה להצלחה רבה בשוק זה בעבר.
בתחילת השנה, האייפון זכה לשיפור במכירותיו בסין, עם עלייה של 52% באפריל ו-40% במאי לעומת השנה הקודמת. אולם, השקת סדרת Huawei Mate 60 באוגוסט האחרון, שכללה שבב 5G מתוצרת החברה עצמה, היוותה מכשול משמעותי עבור אפל. יתר על כן, סין אסרה על שימוש באייפונים במשרדי הממשלה, מה שהוביל לירידה נוספת במכירות.
במקום האייפון, הרבעון השני של 2024 הביא את חמשת היצרניות הסיניות אל המקומות המובילים בשוק. במקום הראשון, Vivo, שהצליחה למכור 13.1 מיליון מכשירים וזכתה ב-19% מהשוק. Oppo הגיעה למקום השני עם 11.3 מיליון מכשירים ו-16% מהשוק. Honor, שבעבר היתה חלק מ-Huawei, הגיעה למקום השלישי עם 10.7 מיליון מכשירים, ואילו Huawei עצמה נמצאת במקום הרביעי עם 10.6 מיליון מכשירים. את החמישייה המובילה חותמת Xiaomi עם 10 מיליון מכשירים, מה שמייצג אצלה עלייה של 17% במכירות השנתיות.
טובי ז'ו, אנליסט בכיר ב-Canalys, ציין כי השוק הסיני עובר התאוששות איטית עם עלייה של 10% במכירות לעומת השנה הקודמת, כאשר שלוש מגמות מרכזיות עשויות להשפיע על השוק בהמשך השנה: השקת מערכת ההפעלה HarmonyOS Next של Huawei, השקעות של היצרניות המקומיות בטכנולוגיות בינה מלאכותית והתרחבות לתחומים בינלאומיים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן
    אבינועם 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשעה טובה אנשים יבינו את העדריות של אפל
    סגור