דיגיטל וטק

אפל שוברת שיא: אייפון בנפח אחסון שלא נראה קודם

אפל מתכננת שדרוג משמעותי לסדרת האייפון בשנת 2026, עם דגמי אייפון 18 פרו הכוללים קיבולת אחסון מרשימה של עד 2TB, הודות לטכנולוגיה חדשנית שתיכנס למכשירי  החברה בעוד שנתיים. האם תהיה הראשונה להציג אופציה כזו?
רפאל בן זקרי |  3
אייפון (צילום shutterstock)
אפל מתכננת לשדרג את סדרת האייפון בשנת 2026 עם דגמים מתקדמים הכוללים קיבולת אחסון מרשימה של עד 2TB. הדגמים החדשים של סדרת האייפון 18 פרו ינצלו טכנולוגיית אחסון חדשנית בשם QLC Universal Flash Storage, המאפשרת נפח אחסון גדול יותר מבלי להגדיל את גודל שבב הזיכרון.
בעוד שמכשירי האייפון הנוכחיים משתמשים בטכנולוגיית האחסון TLC, המעבר ל-QLC, המאחסנת ארבעה ביטים לכל תא, יאפשר אחסון גדול יותר של נתונים. יצרניות טלפונים סיניות צפויות להתחיל להשתמש בטכנולוגיית QLC כבר בסוף השנה הנוכחית, אך אפל תעשה את המעבר רק בשנת 2026.
השימוש בטכנולוגיית QLC צפוי אמנם להעלות את נפח האחסון במכשירי האייפון מבלי להגדיל את גודל השבב הפיזי, אם כי מהירות הקריאה והכתיבה לשבב עשויה להיות נמוכה יותר בהשוואה ל-TLC. עם זאת, עלות הייצור הנמוכה יותר של QLC עשויה לעודד את המעבר לטכנולוגיה זו.
בהיבט של תג המחיר, אייפון עם אחסון של 2TB עלול להיות גבוה במיוחד. כיום, אייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס עם אחסון של 1TB מתומחרים ב-$1,499 ו-$1,599 בהתאמה, והמחירים של דגמי אייפון 18 פרו צפויים להיות גבוהים אף יותר.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עובדים עלינו...
    לא משנה 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדים עלינו חזק בעיניים... עוד זיכרון, עוד עדשה, עוד פיקסל... חחח אל תתנו להם לגנוב אתכם. המכשיר שיש לי הוא די והותר בשביל הצרכים שלי ושל 99% מתושבי כדור הארץ. לא צריך כל שנה להלעיט את השודדים.
    סגור
  • 2.
    גם אם זה יהיה בחינם - וזה לא - זה מיותר
    מיותר 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פלאפון רוב האנשים מחליפים מידי שלוש שנים. לא חושב שאני מכיר מישהו שהיה צריך יותר מ128GB
    סגור
  • 1.
    במחיר של טלפון עם 1t אפשר לרכוש מק טוב (ל"ת)
    מי רוכש את זה? 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור