דיגיטל וטק

השדרוג שגורם לכאוס: למה רכבים חכמים מאבדים פיצ'רים?

הפסקת שירות 3G גורמת לאובדן פונקציות קישוריות ברכבים כמו Volkswagen, Hyundai ו-Nissan, ומאלצת את יצרניות הרכב להסתגל למעבר לדור 5. איך יעמדו באתגר וישמרו על פעילות התוכנות ברכבים?
רפאל בן זקרי | 
רכב (צילום vecteezy)
בשנים האחרונות, מכוניות חדשות משלבות יותר ויותר טכנולוגיות מתקדמות, הכוללות מערכות מחשוב ושבבים, מה שהופך את ניהול עדכוני התוכנה לרכבים לאתגר מורכב עבור יצרניות הרכב. עם מעבר הטכנולוגיה לדורות חדשים של תקשורת, כמו 4G ו-5G, נוצרות בעיות שמצריכות את התעשייה להסתגל במהירות לשינויים טכנולוגיים.
מקרה שפורסם ב-WIRED, מתאר את הסיפור של ג'ייק בראון מטנסי, ארצות הברית, שרכש בשנת 2022 רכב Volkswagen Passat מודל 2017. בראון התלהב מהפונקציות הקישוריות של הרכב, כמו הנעה מרחוק מהטלפון. אך עד מהרה גילה שהפסקת שירות רשת ה-3G על ידי AT&T גרמה לאובדן הגישה לשירותי Car-Net של Volkswagen, הכוללים התראות אוטומטיות על שירות ותאונות, עזרה בחירום, ועוד.
הבעיה הזו לא ייחודית ל-Volkswagen. גם רכבי Hyundai ו-Nissan איבדו פונקציות מקושרות לאחר הפסקת שירות ה-3G בשנת 2022. יתרה מזאת, בעלי רכבי Nissan Leaf בבריטניה גילו ששירותיהם המקושרים הפסיקו לעבוד לאחר הפסקת שירות ה-2G.
המעבר מ-3G לדורות תקשורת מתקדמים יותר, כמו 4G ו-5G, נובע מצורך לפנות מקום לרשתות מתקדמות יותר ולשפר את תשתיות התקשורת הקיימות. עם זאת, השינוי יוצר אתגר ליצרניות הרכב, שצריכות להבטיח שתוכנות הרכבים ימשיכו לפעול תקופה ארוכה לאחר שהרכב נמכר.
בעוד יצרניות הרכב גאות לתאר רכבים כאלו כ"מוגדרי תוכנה" (software-defined vehicle), חשוב כי החומרה של היום צריכה להיות מסוגלת לתמוך בעדכונים עתידיים. כך לדוגמה, דובר Volkswagen מסר כי החברה עדיין מחפשת פתרון שיתאים לסטנדרטים של החברה לאמינות ובטיחות לרכבי ה-3G, וציין כי הפסקת שירות ה-4G לא צפויה לפני 2035.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה