דיגיטל וטק

הרכב של גוגל מסתבך: זו עבירת התנועה שביצע לפני שנעצר

ברקע הביקורת ההולכת וגדלה, חברת המוניות האוטונומיות Waymo, שבבעלות אלפבית, מתמודדת עם תקרית יוצאת דופן בפיניקס, כשאחד מרכביה עבר עבירת תנועה. כל הפרטים על התקרית שמעלה שוב סימן שאלה לגבי בטיחות רכבים אוטונומיים
רפאל בן זקרי | 
Waymo, המונית האוטונומית של גוגל (צילום מתוך אתר החברה)
חברת המוניות האוטונומיות Waymo, שבבעלות אלפבית (חברת האם של גוגל), מתמודדת לאחרונה עם תקרית יוצאת דופן בפיניקס, כאשר אחד מרכביה האוטונומיים נעצר על ידי המשטרה לאחר שעבר באור אדום ונסע בנתיב תנועה נגדי.
לפי הדיווח, ב-19 ביוני, רכב אוטונומי של החברה נעצר על ידי שוטר בפיניקס לאחר שעבר באור אדום ונסע בנתיב תנועה נגדי. המקרה פורסם השבוע על ידי כלי תקשורת מקומיים, שהציגו צילומים בהם נראה הרכב נוסע בזיגזג בכביש לפני שעצר לבסוף במגרש חניה.
על פי רשומות הדיווח, הרכב "נבהל" והשוטר לא הצליח להוציא דוח תנועה למחשב של הרכב. דובר של Waymo הסביר ל-TechCrunch שהרכב נתקל בשלטי בנייה לא עקביים וכתוצאה מכך נכנס לנתיב תנועה נגדי ריק למשך כ-30 שניות, לאחר שנחסם מלחזור לנתיב הנכון. הדובר הוסיף כי האירוע נמשך כדקה בלבד ולא היו נוסעים ברכב בזמן התקרית.
הרכב האוטונומי של Waymo הוא חלק מפיילוט המוניות האוטונומיות של החברה בפיניקס, שם היא פועלת באופן פעיל לשיפור וטיוב הטכנולוגיה. החברה מתמקדת בשיפור הנהיגה האוטונומית ובשיתוף פעולה עם רשויות החוק להבטחת בטיחות הציבור.
החברה ביצעה ריקול לתוכנה שלה פעמיים השנה בעקבות תאונות, ובטיחות התוכנה שלה נמצאת כעת תחת חקירה של הרגולטורים הפדרליים. המקרה האחרון ממחיש את האתגרים שמערכת הנהיגה האוטונומית מתמודדת איתם בסביבה עירונית מורכבת, במיוחד כאשר ישנם שינויים בלתי צפויים בתנאי הדרך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה