דיגיטל וטק

העתיד נוסח גוגל: המונית האוטונומית שלה עולה לכביש

ברקע חששות הרגולטור האמריקני לבטיחות בדרכים, חברת הבת של גוגל הכריזה כי שירות המוניות האוטונומי שלה, Waymo One, יהיה זמין לכל תושבי סן פרנסיסקו, כ-15 שנים לאחר שהחלה לראשונה בניסויים
רפאל בן זקרי | 
Waymo, המונית האוטונומית של גוגל (צילום מתוך אתר החברה)
Waymo, חברת הבת של אלפבית (גוגל), הכריזה כי שירות המוניות האוטונומיות שלה, Waymo One, יהיה זמין לראשונה לכל תושבי סן פרנסיסקו 24/7. מהיום, תושבי העיר יוכלו ליהנות מתחבורה אוטונומית מלאה באמצעות האפליקציה, המספקת חוויית נסיעה בטוחה ללא צורך בנהג אנושי.
ההחלטה להרחיב את השירות בסן פרנסיסקו מגיעה לאחר שהרגולטור האמריקאי לבטיחות בדרכים, NHTSA, דיווח בחודש שעבר על חששות בנוגע לתקריות מרובות שהתרחשו עם כלי הרכב האוטונומיים של החברה. במאי 2024, פתח NHTSA בחקירה מוקדמת על חברות המפעילות שירותים דומים, כולל Waymo, בעקבות עשרות תקריות שכללו תאונות יחיד אפשריות והפרות שונות של חוקי תנועה.
במענה להודעת הרגולטור, Waymo הדגישה את הבטיחות של שירות המוניות האוטונומיות שלה, הן בהפחתת מספר תאונות הדרכים והן בהגדלת הבטיחות האישית של הנוסעים. "שירות Waymo One שלנו מספק תחבורה בטוחה, בת קיימא ואמינה לתושבים ולמבקרים בעיר כאחד," נכתב בהודעת החברה. "כעת הוא זמין לכולם."
החברה ציינה גם כי 30 אחוז מהנסיעות בוויימו בסן פרנסיסקו הן לעסקים מקומיים, ו-36 אחוז מהנוסעים השתמשו בשירות כדי להתחבר לאמצעי תחבורה אחרים בעיר, כמו BART או Muni. בנוסף, הדגישה כי הצי שלה הוא חשמלי בלבד ומקורו ב-100% אנרגיה מתחדשת מתוכנית CleanPowerSF של העיר.
ההתרחבות של Waymo בסן פרנסיסקו מסמנת צעד משמעותי קדימה בשימוש בתחבורה אוטונומית. החברה החלה להפעיל נסיעות אוטונומיות ברחובות פאלו אלטו ב-2009, כאשר את הניסוי בסן פרנסיסקו החלה באוגוסט 2021. מאז, נרשמו כ-300,000 אנשים לשירות המוניות שלה בעיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה