דיגיטל וטק

נחשף בנק המטרות של האקרים עוינים: פשיעה פיננסית הפכה למטרת איכות

תחבורה, אירוח, ניהול אירועים, טלקומוניקציה, תשלומים, ובטיחות וזוהי רק רשימה חלקית מבנק המטרות של גורמי סייבר עוינים שינסו לשבש את המשחקים ולייצר הפסדים כספיים למארגנים ולנותני חסויות, כך לפי דו"ח של Unit42, חטיבת המחקר של פאלו אלטו נטוורקס, שמיפתה את איומי הסייבר הצפויים במהלך התחרות

דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
ערב פתיחת האולימפיאדה והחשש מפני מתקפות סייבר הולך וגובר. הענפים העלולים להיפגע הם: פשיעה פיננסית, פשיעה פוליטית וריגול. המטרות: לפגוע בהתנהלות התקינה של המשחקים לצורך רווח כספי, הגברת מתחים גיאופוליטיים ומעקב אחרי מתנגדי משטר ואקטיביסטים.
"מתקפות סייבר נגד שירותים קריטיים באולימפיאדה כמו תחבורה, אירוח, ניהול אירועים, טלקומוניקציה, תשלומים, ובטיחות עלולים לשחוק את המוניטין של האירוע, לשבש את המשחקים ולייצר הפסדים כספיים למארגנים ולנותני חסויות", נכתב בדו"ח של Unit42, חטיבת המחקר של פאלו אלטו נטוורקס, שמיפתה את איומי הסייבר הצפויים בעת המשחקים.
לפי הדו"ח, האיום הגבוה והעקבי ביותר למשחקים עתיד להגיע מפשיעת סייבר למטרות רווחים כספיים. במקביל, האקרים שפועלים בחסות רוסיה עתידים לנסות לפגוע באולימפיאדה במחאה על החרמת רוסיה מהמשחקים בעקבות הפלישה לאוקראינה, ולנהל מתקפות "הרסניות, משבשות ומטעות" דוגמת מבצעי תודעה ומתקפות מניעת שירות.
בחלקת האיומים הפיננסיים, הסכנה המרכזית היא ממתקפות מהסוג שמוגדרת "הונאת המנכ"ל", שבה תוקפים מתחזים לבכיר בארגון כדי למשוך כסף באופן לא חוקי. "מאחר שלאולימפיאדה יש רשת אספקה מורכבת תוקפים יכולים להתחזות לנותן חסות או לתקוף ארגון שמעורב באולימפיאדה", נכתב בדו"ח. "מתקפות אלו הן רווחיות ביותר, עם גניבה ממוצעת של 500 אלף דולר. תוקפים עתידים לנצל פחד, חוסר ודאות או ספק לגבי תשלום כדי לגרום לקורבנות לשלם".
בנוסף מזהיר הדו"ח מהונאות מקוונות שונות, דוגמת אתרים שמוכרים כרטיסים מזויפים למשחקים. Unit 42 החלה לזהות אתרים שמזייפים כתובות של אתרים אולימפיים אמתיים, ואפליקציות מובייל מזויפות שמתחזות ליישומי תחבורה, הזמנת לינה, או שירותים אחרים", נכתב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה