דיגיטל וטק

מזל או תחכום? כך ניצלו חברות מהקריסה שהשביתה מיליונים

התקלה העולמית במערכות IT גרמה לשיבושים חמורים בשירותים חיוניים, אך חברות מסוימות ניצלו מפגיעה בזכות שימוש במערכות הפעלה ישנות כמו Windows 95. בבגרמניה וברוסיה נרשמו מעט תקלות, בעוד שבשאר העולם חוו מיליוני קריסות
רפאל בן זקרי | 
CrowdStrike (צילום Shutterstock)
התקלה העולמית במערכות IT שהשביתה מיליוני מחשבים ברחבי העולם גרמה לשיבושים חמורים בשירותי חירום, בתי חולים, תחבורה אווירית והובלות, אך מספר חברות הצליחו להינצל מפגיעה בזכות סיבה מפתיעה – הן השתמשו במערכות הפעלה ישנות כמו Windows 95 ואפילו ישנות יותר.
בעוד שרוב הטיסות בארה"ב בוטלו בעקבות התקלה, חברת התעופה Southwest Airlines דיווחה על תפקוד תקין של מערכותיה. דיווחים טוענים כי מערכות רבות של החברה מתבססות על Windows 95 ו-Windows 3.1, שתיהן מערכות הפעלה ישנות ביותר. ציוץ בטוויטר על כך שמערכות החברה רצות על מחשב Commodore 64 ישן אומנם התברר כשקרי, אך הצליח ליצור באזז ויראלי.
לא רק חברות בארה"ב שלא עדכנו את המערכות שלהן ניצלו מהתקלה. במדינת סארלנד בגרמניה נרשמו מעט תקלות, מכיוון שהרשויות שם מסתמכות על גרסאות ישנות של Windows. גם ברוסיה נרשמו מעט תקלות משום שהמדינה לא מקבלת מוצרים אמריקאים מאז תחילת המלחמה באוקראינה, ולכן לא הותקן העדכון של CrowdStrike.
בדרך כלל, מערכות הפעלה ותוכנות ישנות נחשבות לפגיעות במיוחד להתקפות סייבר ולתקלות מערכת. עם זאת, במקרה הזה, החברות שהסתמכו על תוכנות מיושנות זכו למזל יוצא דופן. התקלה העולמית ממחישה עד כמה המערכות הגלובליות מקושרות ושבריריות, כאשר תקלה אחת קטנה יכולה להשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה