דיגיטל וטק

מיקרוסופט חושפת: 8.5 מיליון מחשבים ברחבי העולם קרסו בשל תקלה

ביום האחרון, נרשמה תקלה מחשוב נרחבת בישראל בעולם, במהלכה בתי חולים הושבתו, טיסות בוטלו, שירותי הבנקים נפגעו ואף נרשמו שיבושים בשירותי התקשורת בעולם. כעת, בכיר במיקרוסופט חושף את המספר המחשבים שנפגעו בתקלה ואת מה שהוביל לה 
מערכת ice | 
Windows 11 (צילום shutterstock)
במהלך יום שישי האחרון, נרשמה תקלת מחשב דרמטית אשר יצרה בהלה בישראל וברחבי העולם לאחר הפעילות של ארגונים וחברות ברחבי העולם נפגעה. על פי ההערכות הטיפול בה עשוי לארוך כמה ימים.
במסגרת התקלה הנוכחית, נפגעה בישראל הפעילות השוטפת של בתי החולים ציבוריים, בבנקים ואף בחלק מרשתות השיווק. כמו כן, מיהרו להגיד שלא מדובר במתקפת סייבר. בעולם, היא הובילה להשבתה של טיסות, פגיעה בשירותי הבנקים ואף לתקלות בשירותי התקשורת השונים.
מקור הבעיה הוא ברכיב תוכנה של חברת CrowdStrike, חברת אבטחת סייבר בינלאומית, שהוציאה הבוקר התרעת אזהרה טכנית בנוגע "לבעיה משמעותית" ברכיב אשר משפיע על מערכות Windows ברחבי העולם. לפי החברה, ההשבתה נבעה מבעיה בעדכון האחרון שלה, והיא תוקנה בשעות האחרונות.
בפוסט שפרסם בכיר במיקרוסופט הוא חשף כי במהלך האירוע, נפגעו ברחבי העולם כ-8.5 מיליון מחשבים שבהם מערכת ההפעלה של המחשב פשוט קרסה. דייוויד ווסטון, סגן נשיא החברה לאבטחת ארגונים ומערכת הפעלה במיקרוסופט הדגיש כי למרות חומרת המצב מדובר בפחות מאחוז מהמחשבים בהם מותקן מערכות ההפעלה של החברה ברחבי העולם. כמו כן, הוא ניסה מהר להעביר אחריות וטען שלמרות שהתקלה השפיעה על מערכות ההפעלה של החברה, לא מדובר בתקלה שנוצרה בגללן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה