דיגיטל וטק

מאסק מטלטל את טסלה: ההצהרות שמורידות את פופולריות החברה

תמיכתו של אילון מאסק בנשיא לשעבר דונלד טראמפ גורמת לירידה חדה בפופולריות של טסלה בקרב דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, מה שעלול לפגוע קשות בעסקי החברה. איך מאסק מתמודד עם האיומים והחרמות הפוטנציאליים?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
תמיכתו של אילון מאסק בנשיא לשעבר דונלד טראמפ יוצרת סערה בקרב לקוחות פוטנציאליים של טסלה. על פי נתונים חדשים של חברת האנליטיקה CivicScience, הפופולריות של טסלה בקרב דמוקרטים ירדה ל-16% ביולי, בהשוואה ל-39% בינואר. גם בקרב רפובליקנים נרשמה ירידה מ-36% ל-23% באותה תקופה.
הירידה בפופולריות מתייחסת לירידה במידת התמיכה וההערכה של הציבור כלפי טסלה, כאשר פחות אנשים מחזיקים בדעה חיובית על החברה או מוכנים לרכוש את המוצרים שלה, בעקבות ההצהרות של מאסק.
ג'ון דיק, מנכ"ל CivicScience, מסביר כי הדמוקרטים מקשרים את מאסק ואת פעולותיו עם המותג טסלה בצורה הדוקה יותר מהרפובליקנים, כאשר הדבר עלול לגרום לנזק כבד לעסקי החברה. מארק שפיגל, סוחר במניות טסלה, מזהיר כי חרם מצד הדמוקרטים עלול להיות "קטלני" לחברה.
ההשפעות הפוליטיות לא עוצרות כאן. האיומים מצד טראמפ וסגנו, הסנאטור ג'יי.די. ואנס, לבטל את הסובסידיות הממשלתיות על רכבים חשמליים, עלולים להוות מכה נוספת לטסלה. ללא ההטבות בסך 7,500 דולר לרכב, טסלה תיאלץ להעלות מחירים ולמכור פחות רכבים, כך לפי רון ג'וזיקוב מ-Guggenheim Partners.
מאסק, לעומת זאת, אינו מודאג מהאפשרות של ביטול ההטבות, וטוען כי הסרת הסובסידיות רק תועיל לטסלה. ההודעה הזו מגיעה לאחר שינוי בעמדותיו הפוליטיות של מאסק, שתמך בעבר בנשיא ביידן ואף ביקר את טראמפ ב-2016. 
הקונפליקט הנוכחי סביב מאסק וטסלה מדגיש את האופן שבו פוליטיקה יכולה להשפיע על עסקים, ומעורר דאגות לגבי עתיד החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה